فاکس نیوز: آمریکا آهسته در حال حرکت به سمت جنگ جهانی سوم است


فاکس نیوز: آمریکا آهسته در حال حرکت به سمت جنگ جهانی سوم است

شبکه فاکس نیوز برنامه‌ای با موضوع خرابکاری در خط لوله «نورد استریم» روسیه منتشر کرده که در آن مجری آمریکایی درباره احتمال جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، «دن بونجینو» مجری شناخته شده شبکه «فاکس نیوز» در یک برنامه درباره احتمال کشیده شدن بی سر و صدای آمریکا به جنگ جهانی سوم هشدار داد.

این مولف و مفسر سیاسی که سابقه فعالیت به عنوان مامور پلیس نیویورک را دارد، در این ویژه برنامه به خرابکاری ایجاد شده در خط لوله انتقال گاز نورد استریم روسیه اشاره کرد و هشدار داد که آمریکا «در حال آهسته قدم زدن به سمت جنگ جهانی سوم است».

او در ابتدای برنامه تلویزیونی خود خطاب به مخاطبان این رسانه پر طرفدار حامیان حزب جمهوری‌خواه در آمریکا گفت: «من دنبال ترساندن کسی نیستم، این کار من نیست. ببینید من نیازی به دریافت کلیک و این کارهای بی معنا ندارم. اما وضعیت واقعا جدی است و ما واقعا هم اکنون در یک وضع واقعا خطرناکی قرار داریم».

وی ادامه داد: «خرابکاری انجام شده روی خط لوله مهم نورد استریم که گاز را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند، یک اقدام واقعا مهم است، این از آن نوع حوادثی است که می‌تواند باعث جرقه زدن جنگ جهانی شود. من نگرانم که ایالات متحده به آرامی در حال قدم برداشتن مستقیم به سمت جنگ جهانی سوم است و این آقای حاضر در کاخ سفید (اشاره به جو بایدن) سرش مشغول ... اگر بخواهم بقیه جمله خودم را بگویم از این شبکه (فاکس نیوز) اخراج خواهم شد».

«دن بونجینو» در ادامه این برنامه گفت: خوب این کار (خرابکاری در خط لوله نورد استریم) چه کسی بود؟ چه کسی خط لوله را منفجر کرد یا بخشی از آن را منفجر کرد؟ این یک سوال چند میلیون دلاری است. بازی مقصرنمایی درباره اینکه چه کسی مسئول این کار بوده، کاملا نمایان شده است به همین دلیل من می خواهم کوتاه برای شما خلاصه کنم و بگویم که چرا من نگرانم ما در حال حرکت آهسته به سمت جنگ جهانی سوم هستیم که واقعا یک اتفاق بد است برای اینکه قانون طلایی برنامه تلویزیونی من این که شما نباید کشته شوید و ما هم نمی‌خواهیم که کشته شویم به ویژه در صحنه جهانی. پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) هم البته ایالات متحده را به خاطر خرابکاری در خط لوله مقصر خوانده است بعد از اینکه ما میلیاردها میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحات نظامی در اختیار اوکراین قرار داده‌ایم و خط لوله نورد استریم برای آنها یک خط لوله راهبردی است و این خط لوله است که پوتین پولش را با انتقال گاز به آلمان به دست می آورد اما چه چیزی است که باعث عصبی شدن وزارت خارجه آمریکا درباره پرسیدن از آنها درباره دخالت ایالات متحده در خرابکاری در خط لوله شده است؟ البته بایستی می‌گفتم که چه چیزی است که باعث عصبانیت وزارت خارجه آمریکا در پاسخ دادن به سوالی درباره دخالت ایالات متحده در این خرابکاری شده است؟ این کلیپ را ببینید»

بعد از این سخنان دن بونجینو، کلیپی از سوال «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه این کشور درباره اینکه آیا واشنگتن در این خرابکاری دست داشته است یا نه، پخش شد.

تد کروز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خطاب به مقام ارشد وزارت خارجه این کشور گفت: «این خرابکاری یا توسط ایالات متحده انجام شده یا روسیه یا توسط برخی طرف‌های ثالث. فرض من این است که شما این را نخواهید گفت که آیا دولت بایدن بوده که این خط لوله را منجر کرده است؟»

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال تد کروز گفت: «به نظر من حتی این سوال یک فرضیه را مطرح می کند که پاسخ دادن به آن را غیرممکن می کند».

بعد از پخش این کلیپ کوتاه، دن بونجینو مجری ارشد فاکس نیوز با چهره‌ای متعجب و در هم خطاب به این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با لحنی طعنه آمیز می‌‌گوید: «چی؟ البته که شایعات فوران می‌کند وقتی این نوع اظهارات قبلی بایدن پیش از حمله روسیه به اوکراین دوباره بر سر زبان ها بیافتد».

این چهره رسانه‌ای حزب جمهوری‌خواه کلیپی کوتاه از سخنان رئیس‌جمهور آمریکا علیه روسیه و هشدارهای او پخش کرد که در آن جو بایدن می‌گوید: «اگر روسیه به اوکراین حمله کند، دیگر نورد استریم ۲ وجود نخواهد داشت. ما پایان آن را رقم خواهیم زد».

در این کلیپ، یک خبرنگار از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره اینکه نورد استریم ۲ را پایان خواهد داد، سوال کرد: «شما چطور این کار را خواهید کرد؟». بایدن در جوبا به این سوال گفت: «من به شما قول می‌دهم که قادر به انجام این کار خواهیم بود».

بونجینو در ادامه برنامه تلویزیونی خود گفت: «روسیه می‌گوید که ما این کار (خرابکاری در نورد استریم) را کردیم و ما می‌گوییم که ما حتی فرضیه موجود در این سوال را هم دوست نداریم اما همانطور که انتظار می رفت، اوکراین پوتین را مقصر خواند البته پوتین دنبال بهانه است که در شعله جنگ خودش بدمد. به هر حال، اما این عجیب است چرا که نیمی از این خط لوله متعلق به روسیه است حدود 51 درصد آن متعلق به روسیه است. در نتیجه با از بین بردن خط لوله خودش واقعا آسیب اقتصادی بدی به خودش وارد می‌کند اما موضوع این است که پوتین واقعا اهمیتی به این موضوع نمی دهد. من دارم جدی این حرف را می زنم. او با این جنگ واقعا مثل یک موش خودش را در یک گوشه گیر انداخته است و دنبال بهانه برای تشدید خصومتهاست. واشنگتن اگزمینر احتمال داده که پوتین ممکن است از این موضوع برای به راه انداختن جنگ افزارهای محیط زیستی استفاده کند. از (واشنگتن اگزمینر) نقل و قول می‌کنم : "یک تحلیلگر ناتو پیش از این مجموعه ای از طرح‌های دیگر زیرساختی در دریای بالتیک را شناسایی کرده بود که ممکن است روسیه را به انجام چنین حمله‌ای (خرابکاری در نورد استریم) تهییج کرده باشد از قبیل حمله به خطوطی که برق سه کشور حوزه بالتیک را تامین می‌کند" این یک هدف بزرگ خواهد بود».

این تحلیلگر جمهوری‌خواه آمریکایی ادامه داد: «البته انگشت‌ها به سمت اوکراین هم نشانه رفته است؛ کشوری که به رغم هشدارهای مسکو خواهان عضویت کامل در ناتو شده است. عجیب است که این خط لوله برخی دیگر از اعضای ناتو را هم تامین می کرده است. ناتو به سرعت این خرابکاری را محکوم کرد و خواستار تحقیقات شد در نتیجه اگر انگیزه از این خرابکاری این بود که ناتو مداخله بیشتری در اوکراین و درگیری آنجا انجام دهد، پس ماموریت انجام شده است. در حالی که پوتین مدعی بخش هایی از اراضی اوکراین شده است ، بایدن تهدیدهای خاص خودش را (علیه روسیه) مطرح کرده است».

«دن بونجینو» و ترامپ

اشاره او به اظهارات هشدارآمیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خطاب به ولادیمیر پوتین همتای روس خود است که در آن او با اشاره مستقیم به رئیس‌جمهور روسیه گفت: «آقای پوتین! ایالات متحده از هر اینچ از خاک متحدان ناتو دفاع خواهد کرد».

مجری شبکه فاکس نیوز در ادامه برنامه خود گفت: «این واقعا خطرناک است. مشخص است که جهان در وضعیتی بی ثبات است. دشمنان (آمریکا) شامل روسیه، چین و ایران همه آنها از دولت بایدن، حس ضعف دریافت کرده‌اند به خاطر همین است وقتی پوتین غرب را به تلافی اتمی تهدید می‌کند، ما باید حرف او را جدی بگیریم. همانطور که قبلا گفتم ایالات متحده به آرامی در حال قدم زدن به سمت جنگ جهانی است».

وی در ادامه این برنامه موضاع بایدن و «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دولت دموکرات این کشور را «ضعیف» و «ملال آور» خواند.

دن بونجینو در پایان برنامه، به سراغ گاف‌ها و حواس پرتی‌ها جو بایدن در سخنرانی‌های خودش رفت و کلیپی در این باره پخش کرد. وی با طرح این موضوع که جو بایدن توان انجام وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور را ندارد افزود: «جهان می‌تواند اینها را تماشا کند. من مطمئن نیستم که آمریکا بتواند این نوع رهبری یا هر چیزی که شما می‌خواهید اسمش را بگذارید را برای دو سال دیگر تحمل کند».

مجری سرشناس فاکس نیوز در پایان برنامه گفت: «ببینید دوستان، چین، روسیه و ایران در حال بازی کردن نیستند. متاسفانه بایدن ما را دارد به آرامی به سمت جنگ جهانی سوم می برد. حرف مرا باور کنید ژنرال جورج واشنگتن هم نیست که ما را نجات دهد».

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق