حمله شهرک نشینان اسرائیلی به 15 مسجددر 6 ماه گذشته


حمله شهرک نشینان اسرائیلی  به 15 مسجددر 6 ماه گذشته

وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین، در بیانیه ای گفت که سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان افراطی از آغاز سال جاری به ۱۵ مسجد یورش برده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thecradle»، حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین، در بیانیه ای گفت که سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان افراطی از آغاز سال جاری به 15 مسجد یورش برده اند.

این وزیر با تاکید بر اینکه این اقدامات تحریک آمیز نتیجه مستقیم سیاست تل آویو است که به شهرک نشینان اجازه می دهد تا اقدامات خشونت آمیز و مخرب را بدون مجازات انجام دهند، تاکید کرد که چنین رفتاری می تواند منجر به جنگ مذهبی شود.

تنها در سال گذشته، تشکیلات خودگردان فلسطین بیش از ده حمله به مساجد مختلف در سراسر کرانه باختری و همچنین آسیب رساندن به چندین مسجد دیگر در نوار غزه در نتیجه بمباران هوایی اسرائیل را ثبت کرده است.

معروف ترین مکان مذهبی در کرانه باختری، مسجد الاقصی است که در شهر مقدس اشغالی بیت المقدس واقع شده است.

محوطه مسجد تقریباهر روز مورد هجوم شهرک نشینان افراطی قرار می گیرد که مرتبا تحت حفاظت شدید پلیس اسرائیل این حملات را انجام می دهند.

اسرائیل همچنین به طور غیرقانونی حفاری در زیر الاقصی انجام داده است که خشم فلسطین و بقیه جهان اسلام را برانگیخته است.

در 19 سپتامبر، نیروهای اسرائیلی به خانه عمر الکیسوانی، مدیر و امام مسجد الاقصی در شهر الطور در قدس شرقی اشغالی یورش بردند.

بنا بر گزارش ها، این یورش و دستگیری در واکنش به اظهارات الکیسوانی در رسانه ها و محکوم کردن تداوم حملات اسرائیل به اماکن مقدس صورت گرفت.

با اصرار اسرائیل در حمله به اماکن مذهبی، نیروهای اشغالگر به حملات خشونت آمیز به کرانه باختری ادامه داده اند که به طور منظم منجر به کشته یا زخمی شدن فلسطینی ها می شود.

حملات مستمر اسرائیل به کرانه باختری تاکنون تنها در سال 2022 منجر به بازداشت 5000 فلسطینی شده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...