فاضل لنکرانی: مسئولان صدای اعتراض مردم را بشنوند


فاضل لنکرانی: مسئولان صدای اعتراض مردم را بشنوند

«ما نمی‌بینیم مسئولی بگوید کسی حق انتقاد ندارد، مردم مشکلات فراوان دارند؛ مخصوصاً در مسائل اقتصادی و معیشتی باید حرف‌هایشان را مطرح کنند. کسی در این تردید ندارد. اگر کسی بگوید حق ندارید حرف بزنید، نه مطالبه با دین است نه مطالبه با قانون و عقل و وجدان است.»

جماران نوشت: «آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به حوادث روزهای اخیر، هدف از اغتشاشات را از بین بردن دین و تجزیه ایران اسلامی دانست و نسبت به توطئه دشمنان در این زمینه هشدار داد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار در سخنانی در ابتدای درس خارج فقه خود با بیان اینکه در حوادث روزهای اخیر هماهنگی و وحدت و انسجام رسانه‌ای در میان دشمن کاملاً مشهود است، گفت: از همان لحظات اول هر کسی اخبار رسانه‌های جهانی را دنبال می‌کرد شعارها متحد، هدف کاملاً روشن و یک وحدت عملی و گفتاری میان دشمن مشهود بود. هدف آنها مقابله با دین بود، نه فقط مقابله با نظام اسلامی و نه فقط مسئله براندازی.

او ادامه داد: هر کسی به اخبار دهه گذشته مراجعه کند درمی‌یابد هدف آنها مقابله با دین بود. آتش‌زدن قرآن چه ارتباطی به حادثه‌ فوت یک نفر در این کشور دارد؟ قرآن را آتش زدند، اهانت کردند، به مقدسات بدترین اهانت‌ها را روا داشتند از جمله به احکام اسلام مانند حجاب و غیر حجاب. آنها به دنبال متوقف‌کردن و از بین بردن اسلام هستند. چیزی که اسمی از آن باشد اما حقیقتی نداشته باشد. دشمن به این نتیجه رسیده است که در چهل سال گذشته دین در ابعاد مختلف حضور بسیار قوی داشته و می‌خواهند تأثیر دین را در ایران و غیر ایران از بین ببرند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که گفته ما به دنبال دو چیز هستیم، یکی بی‌دینی و یکی نفی هسته‌ای ایران، افزود: حکومت اگر غیر دینی بود اینها کاری نداشتند. الآن مشکل اصلی آنها دین است. منتهی برای از بین بردن دین در میان زن‌ها اولین عامل این است که حجاب را از بین ببرند، فساد و بی‌بند و باری را زیاد کنند. دشمن دنبال اینهاست و نباید از آن غفلت کنیم.

او گفت:‌ چطور می‌شود در یک زمان کوتاهی تمام مسئولین سیاسی کشورهای اروپایی بیایند به نفع یک عده‌ای یا به عنوان حمایت از یک اعتراض، طرفداری کنند. این همه کشتار در دنیا هر روز انجام می‌شود، این همه نفوس از بین می‌رود، به دست خودشان هم از بین می‌رود اما همه متحد شدند و من یادم نمی‌آید از اول انقلاب تا حالا دشمن چنین اتحادی داشته باشد. آدم این روزها می‌فهمد که بعضی از اینها که فالوئرهای فراوان دارند درست شده برای روزهایی که از اینها بهره‌برداری کنند. به همه‌شان گفتند که شما باید بیائید پشت این قضیه بایستید، در کدام حادثه تا حالا اظهار نظر کرده بودند؟ متأسفانه در داخل یک عده‌ای به تبع اینها حمایت کردند.

فاضل لنکرانی اظهار کرد: بحث در این است که ببینیم دشمن چه هدفی دارد؟ همه ما، همه حوزویان، دانشجویان، اقشار مردم نباید از این هدف غافل شویم. باید ببینیم دشمن دنبال گرفتن دین از ملت ایران است، دشمن دنبال تجزیه ایران است، اخبار رسانه‌های خارجی را که ببینید کاملاً دنبال تجزیه ایران هستند، دنبال از بین بردن منافع و چپاول منابع ایران هستند که این امر واضحی است، اگر هم امروز یک کسی بگوید این توهم است دشمن چه کار به این کارهای ما دارد باید یک مقداری در عقل خودش تردید کند! این انکار بدیهی است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار تاکید کرد: در پرتو نظام جمهوری اسلامی از شعارهای مهم‌مان مسئله آزادی بوده و هست. از شعارهای مهم، حق انتقاد برای مردم است. هم امام رضوان الله تعالی علیه مکرر این را می‌فرمودند و هم رهبری معظم، الآن هم این حق وجود دارد و ما نمی‌بینیم مسئولی بگوید کسی حق انتقاد ندارد، مردم مشکلات فراوان دارند؛ مخصوصاً در مسائل اقتصادی و معیشتی باید حرف‌هایشان را مطرح کنند. کسی در این تردید ندارد. اگر کسی بگوید حق ندارید حرف بزنید، نه مطالبه با دین است نه مطالبه با قانون و عقل و وجدان است. اما باز می‌آیند همین مطلب را از زبان بعضی از چهره‌ها که چرا به حرف مردم گوش نمی‌دهید؟ آیا حرف مردم تخریب اموال عمومی است؟ آیا مردم ما می‌گویند باید آمبولانسی که برای نجات مصدومین و حادثه دیده‌هاست را از بین ببریم؟ بانک‌ها را تخریب کنیم؟ آیا حرف مردم این است که ما می‌خواهیم ناامنی در این کشور بیاید؟ مسلما این حرف مردم نیست. مردم به گرانی‌ها اعتراض دارند، این اعتراض حق مردم است. مردم از گرانی‌ها مستأصل شدند و از دولت توقع دارند قدم محکمی بردارد تا گشایشی در امور زندگی‌شان ایجاد شود.

وی گفت: مسئولین هم قبول دارند و خودشان هم می‌گویند ما برای این امر تلاش می‌کنیم ولی اینکه یک بازیگر بگوید چرا صدای مردم را گوش نمی‌دهید، باید از آن بازیگر بپرسیم صدای مردم و حرف مردم تخریب است؟ اغتشاش و ناامن‌کردن است؟ اگر کشور ناامن بشود خودت هم نمی‌توانی در این کشور هنر خودت را ابراز کنی، خیال می‌کنی که اگر یک تغییری به وجود بیاید تو بهتر می‌توانی آن هنر خدادادی خودت را ابراز کنی. برای تو اشتباه است. حرف مردم اینها نیست! حرف مردم این است که چرا تکلیف اختلاس‌ها روشن نشد؟ حرف مردم این است که چرا قدم‌های بزرگی برداشته نمی‌شود؟ البته ممکن است یک کارهای زیربنایی شده باشد که باید اینها را به اطلاع مردم برسانند.

وی ادامه داد: هدف دشمن و حرف مردم باید تفکیک شود. همه اقشار از دانشجو، کاسب، روحانی و ... همه باید بدانیم دشمن امروز بر هدف خودش مصمم‌تر شده و هدفش گرفتن دین از دست مردم ایران و غیر ایران است، ولی عمده این است که مردم دیندارند، اربعین را می‌بینند چه کار کنند، ۲۰ میلیون نفر به عشق امام حسین علیه السلام این همه راه را پیاده می‌روند و با نبود امکانات خم به ابرو نمی‌آورند. می‌گویند باید مواکب را آتش زد، به خیال خام خودشان فکر می‌کنند به نتیجه می‌رسند! دشمن دنبال این است که این مظاهر دینی، این شعائر حسینی از بین برود، حرف خدا و پیغمبر نباشد و فقط حرف سازمان ملل و استکبار در میدان باشد. این همه شهید دادیم تا دین به این مملکت بیاید، الآن هم مردم پای دین خودشان ایستادند. مگر مردم دین خودشان را از این انقلاب گرفتند؟ دین بود که انقلاب را ایجاد کرد، انقلاب که دین برای مردم به وجود نیاورد.

وی با اشاره به اینکه از حماقت‌های دشمن است که مردم را نمی‌شناسد، گفت: دین در همه وجود مردم ایران ریشه دوانیده، از قبل از انقلاب و صدها سال پیش، ریشه‌ی بیش از هزار سال دارد، دین در وجود مردم ایران هست. البته به برکت انقلاب دایره تأثیر دین گسترده شد و زیاد شده، مردم دین خودشان را به هیچ قیمتی نمی‌دهند، فرزندانشان را حاضرند بدهند تا این دین بماند.

فاضل لنکرانی تاکید کرد: دشمن بداند که مردم با همه وجود پای دین‌شان ایستادند. جوانان و نوجوانان مراقب باشند که دشمن می‌خواهد از شما سوءاستفاده کند، شما را سپر بلا قرار بدهد، شما را به میدان می‌فرستد. به دختران عزیز عرض می‌کنم که برای دشمن حجاب ملاک نیست، برای او این مساله مهم است که مردم دین نداشته باشند و خدا را انکار کنند. مسئولین هم باید بیشتر توجه کنند و بیشتر حرف دل مردم را بشنوند و بیشتر خدمتگزاری کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد