43 هزار و 982‌ نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند


43 هزار و 982‌ نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند

زنجان-معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد ۴۳ هزار و ۹۸۲‌ زنجانی در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شاهین فر ظهر یکشنبه در سومین جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان، گفت: تعداد متقاضیان مسکن برای چهار سال آینده در استان زنجان مشخص شده است و باید زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی تأمین شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: کمبود زمین یکی از مشکلات سر راه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان است و برای ساخت مسکن متقاضیان جدید این طرح در شهر زنجان، به ۶۰ تا ۷۰ هکتار زمین جدید نیاز است.

شاهین فر تاکید کرد: این مشکل را می‌توان از طریق زمین‌های دولتی واقع در غرب و شمال غرب شهر به شرط الحاق آنها به محدوده شهر تأمین کرد.

وی با بیان اینکه ۹۶ هزار و ۱۳۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند، تاکید کرد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۴۱ نفر واجد شرایط اولیه بودند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان زنجان آغاز شده و ۱۷ هزار مورد قرار داد منعقد شده است.

شاهین فر ابراز داشت: پروانه ساخت ۶ هزار واحد مسکونی صادر شده و ۱۵ هزار واحد مسکونی به مرحله اسکلت رسیده است.

وی با بیان اینکه آورده متقاضیان در پروژه نهضت ملی مسکن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، افزود: بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این پروژه‌ها پرداخت شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: افزود: در برنامه ابلاغی از کشور، تنها متولی ساخت مسکن دولت نیست و بخشی از ساخت واحدهای مسکونی در نهضت ملی مسکن در بخش خود مالکی و بافت فرسوده است.

شاهین فر یاد آورشد: اخیراً ۴۳ هزار نفر ثبت نامی جدید در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان داشتیم و از این تعداد ۳۳ هزار نفر به دلایلی رد درخواست شده‌اند و در این خصوص زمین ۱۰ هزار واحد تأمین شده و برای دو هزار نفر پروژه تخصیص انجام شده و هشت هزار واحد هم نیاز به زمین دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد: تعدادی از واحدهای مسکونی پروژه m۶ تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تحویل این واحدهای مسکونی در اوایل سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما