برشی از وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم به چاپ سوم رسید


برشی از وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم به چاپ سوم رسید

چاپ سوم کتاب «عاشقانه‌ها؛ برشی از وصیت نامه های شهدای مدافع حرم» با گردآوری پژمان عرب توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزلرش خبرگزاری شبستان، کتاب «عاشقانه‌ها؛ برش‌هایی از نامه‌ها و وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم» که توسط پژمان عرب گردآوری و تدوین شده، به‌تازگی توسط انتشارات راه یار به چاپ سوم رسیده است.

دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها» برش‌هایی کوتاه و گزیده از وصیت‌نامه‌های تعدادی از شهدای مدافع حرم خطاب به همسران و فرزندانشان است.

«این وصیت‌نامه‌ها عموماً در فضای مجازی در دسترس قرار دارند اما تا به حال در قالب کتابی مستقل و به صورت موضوعی به این وصایا که علاوه بر نمایاندن ابعاد عاطفی و روابط خانوادگی شهدای مدافع حرم می‌تواند شروع فصلی نو برای توجه به موضوعات و سوژه‌های زمین‌مانده انقلاب باشد، پرداخته نشده است.»

در بخشی دیگر از این مقدمه چنین آمده است:

«در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با صدها سوژه و موضوع مواجهیم که در طول این چهل سال، برای بعضی از آن‌ها به‌صورت مستقل، حتی یک محصول خوب هم تولید نشده است. ما با تولید و بازآوری آثاری مانند «عاشقانه‌ها» می‌کوشیم از سویی چنین کاستی‌هایی را در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کمتر کنیم و از سوی دیگر، با ایده‌دهی و برجسته‌کردن حوزه‌های مغفول‌مانده و روایت‌نشده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، خون تازه‌ای به جریان تاریخ‌نگاری این جبهه انقلاب تزریق کنیم.»

شهید حسین همدانی در نامه‌ای به همسرش از او به عنوان هم‌سنگر و همراه خود نام برده و می‌نویسد: «تشکر دارم از همسر عزیزم که هم‌سنگر و هم‌راه خوبی بودند؛ خداوند ان‌شاءالله این عمل شما را ذخیره آخرت قرار دهد. و اما سفارش می‌کنم مثل گذشته بدهکار به انقلاب و نظام باشی، نه طلبکار. قانع باش در مقابل کمبودها یا کم‌مهری‌ها، صبر داشته باش و مراقب باش فضاسازان تو را ناسپاس نکنند. عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان سعادت‌مندی دنیا و آخرت را دارد.»

شهید هادی جعفری، از شهدای مدافع حرم آمل نیز خطاب به همسرش این‌گونه نوشته است:‌

«همسر عزیزم فاطمه جان، زبان کوچک و گنه کار من از وصف تو ناتوان، از بیان خوبی‌های بی کرانت عاجز و از گفتن مهربانی‌هایت قاصر است که بتواند تشکر بی‌مقدار کند. حلال کن شوهر بی مقدارت را.

فاطمه عزیزم، دوستت دارم، داشتم و خواهم داشت. چیزی که شاید هیچ وقت درک نکنی؛ چون رفتارم با گلی مثل تو خوب نبود. از تو راضی هستم و امیدوارم در قیامت هم اگر دوست داشتی، هم‌نشینت باشم. غصه نخور و به زندگی‌ات ادامه بده. از طرف من خودمختاری که هرطور دوست داری زندگی کنی. دوستت دارم زندگی‌ام…»

چاپ سوم دفتر دوم کتاب «عاشقانه‌ها» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان عرضه شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!