جشنواره فیلم نیویورک شصتمین سالش را جشن می‌گیرد


جشنواره فیلم نیویورک شصتمین سالش را جشن می‌گیرد

این جشنواره بعد از وقفه کرونایی دو ساله‌اش بار دیگر به عنوان یکی از آستانه‌های مهم اسکار، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از دوسال پیاپی که جشنواره فیلم نیویورک به‌صورت جدی و کامل برگزار نشد امسال این جشنواره فعالیت رسمی خود را دوباره از سر می‌گیرد.

جشنواره امسال با پشت سر گذاشتن دو سال غیرعادی برای شیوع کرونا دوباره در قد و قامت پیشین برمی‌گردد. دوره پنجاه و هشتم این جشنواره به دلیل همه‌گیری به صورت مجازی و درایوین سینما برگزار شد و سال 2021 نیز با در نظر گرفتن پاره‌ای محدودیت‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا، شکل گرفت.

دنیس لیم مدیر هنری جشنواره در عین حال که از آن به عنوان یک جشنواره محلی یاد می‌کند؛ زیرا تمام نمایش‌های آن با حضور فعال فیلمسازان نیویورکی برگزار می‌شود، می‌گوید این جشنواره همچنان بر حفظ همان روحیه جدی و ماجراجویانه روزهای اولیه تأکید دارد و مطبوعات و صنعت سینما که حضور جدی در نیویورک دارند، نقش مهمی در گسترش آن ایفا می‌کنند.

امسال شماری از فیلم‌های مطرح سال از «مثلث غم» روبن اوستلوند که برنده نخل طلای کن شد و «ستاره‌ها در ظهر» ساخته کلر دنی که برنده جایزه بزرگ این جشنواره شد و «آلکاراس» کارلا سیمون برنده خرس طلای برلیناله و «همه آنچه نفس می‌کشد» ساخته سناتور شاناک برنده جایزه بزرگ هیات داوران ساندنس در این دوره به نمایش درمی‌آید.

فیلم «تار» ساخته تاد فیلد، «اسکارلت» ساخته پیترو مارچلو، «یک صبح خوب» ساخته میا هنسن لاو، «آر.ام.ان» ساخته کریستین مونگیو، «دختر ابدی» ساخته جوآنا هاگ از دیگرفیلم‌های این دوره هستند.

این جشنواره که هر سال پس از سه جشنواره پشت سر هم ونیز، تلوراید و تورنتو برگزار می‌شود، مانند کن به عنوان آستانه استراتژیک اسکار مطرح است.

شصتمین دوره جشنواره نیویورک از 30 سپتامبر شروع شده و تا 16 اکتبر (8 تا 24 مهر) ادامه دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون