پیش‌آغشته کربن اپوکسی به همت پژوهشگران ایرانی تولید صنعتی شد


پیش‌آغشته کربن اپوکسی به همت پژوهشگران ایرانی تولید صنعتی شد

به گزارش شانا، پیش‌آغشته یک محصول حد واسط میان مواد اولیه و کامپوزیت نهایی است که تمامی فرآیندهای طراحی، فرمولاسیون، آغشته‌سازی الیاف، تنظیم محتوای رزین و تثبیت رزین روی الیاف در آن انجام شده و برای ساخت محصول نهایی تنها نیازمند لایه چینی و...

به گزارش شانا، پیش‌آغشته یک محصول حد واسط میان مواد اولیه و کامپوزیت نهایی است که تمامی فرآیندهای طراحی، فرمولاسیون، آغشته‌سازی الیاف، تنظیم محتوای رزین و تثبیت رزین روی الیاف در آن انجام شده و برای ساخت محصول نهایی تنها نیازمند لایه چینی و پخت نهایی است، بنابراین با استفاده از این مواد می‌توان قطعات کامپوزیت حساس را در محیطی تمیز و با دقت بالا و تکرارپذیری عالی تولید کرد. پیش‌آغشته‌ها برای ساخت کامپوزیت‌ها با کارایی بالا و پیشرفته، استفاده می‌شوند.

محمدحسین بهشتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و مجری طرح فناور تولید صنعتی پیش‌آغشته، در این باره گفت: پس از چند سال تحقیق و توسعه و اجرای طرح‌های کارشناسی ارشد و دکترا با همکاری امیررضا پولادوند، دانشجوی دکترای پژوهشگاه موفق شدیم دانش فنی تولید انواع مختلفی از این پیش‌آغشته‌ها را استخراج و دو نوع از آنها را در مقیاس صنعتی تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی به تولید موفق صنعتی پیش­‌آغشته‌های اپوکسی به طول حدود ۳۰۰ متر در عرض یک متر در پایان شهریورماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و یادآور شد: هدف از تولید این محصول کمک به صنایع تولید قطعات کامپوزیتی حساس کشور و بازاریابی و بازارسازی این محصول است.

این محقق همچنین افزود: تولیدکنندگان محصولات کامپوزیتی برای مصارف داخلی و صادراتی به‌منظور افزایش کیفیت قطعات تولیدی، همچنین سرعت تولید خود می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

بهشتی تأکید کرد: هیچ محدودیتی در زمینه نوع الیاف، درصد رزین و نوع پارچه وجود ندارد و تیم فناور مجری این طرح می‌توانند انواع پیش­‌آغشته­‌ها را در مقیاس صنعتی تولید و عرضه کنند.

براساس اعلام وزارت علوم، تولید صنعتی پیش‌آغشته­‌های فنولی شیشه چند سال قبل از سوی گروه کامپوزیت این پژوهشگاه انجام شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی