آثار نقاش سورئال میلیون دلاری شدند


آثار نقاش سورئال میلیون دلاری شدند

قیمت مجموعه‌ای از نقاشی‌های «گرترود ابرکرومبی» هنرمند آمریکایی سورئال در یک حراجی به بیش از دو میلیون دلار رسید.

مجموعه‌ای از آثار «گرترود ابرکرومبی» نقاش اهل شیکاگو این هفته در یک حراجی به قیمت ۲.۸ میلیون دلار فروخته شدند تا ارزش آثار این هنرمند که زمانی نادیده گرفته شده بود بار دیگر در بازار هنر افزایش پیدا کند.

فروش آثار این هنرمند نشان می‌دهد، استقبال اخیر بازار هنر از آثار هنری سورئال همچنان ادامه دارد.

بیست و یک عدد از آثار متعلق به «ابرکرومبی» در حراجی اخیر «هیندمن»‌ در شیکاگو ارائه شدند و تمامی آثار به جز یک مورد به فروش رسیدند.

قیمت برخی از این نقاشی‌ها از ارزش تخمینی هم چندین برابر بالاتر رفت. برای مثال «حبس» (۱۹۴۹) که یک نقاشی رنگ روغن ۲۸ در ۳۳ سانتی‌متری است درحالی به قیمت ۲۸۱,۰۰۰ دلار فروخته شد که ارزش ۶۰,۰۰۰ الی ۸۰,۰۰۰ دلار برای آن برآورد شده بود. همچنین نقاشی «صفحه‌ آبی» (۱۹۴۵) به قیمت ۲۲۵,۰۰۰ دلار به فروش رسید؛ این درحالی است که ارزش تخمینی آن بین ۵۰,۰۰۰ الی ۷۰,۰۰۰ دلار تعیین شده بود.

آثار نقاش سورئال میلیون دلاری شدند
«صفحه آبی»

تمامی این آثار به یک زوج به نام‌های لورا و گری مارر (Maurer) تعلق داشتند که سال‌ها یکی از بزرگترین مجموعه‌داران آثار «ابرکرومبی» محسوب می‌شدند.

آثار نقاش سورئال میلیون دلاری شدند
«خود و گربه»

ستاره حراجی این هفته بی‌شک «خود و گربه»‌ بود که به قیمت ۳۷۵,۰۰۰ دلار فروخته شد. این نقاشی یک خودنگاره است که در آن این هنرمند در پیراهنی مشکی به تصویر کشیده شده است. در این نقاشی حیوان خانگی محبوب ابرکرومبی درحالی نقاشی شده است که تصویر آن در نگاه اول مشخص نیست.

رکورد گران‌ترین نقاشی «ابرکرومبی» به تابلو «دایناسور» تعلق دارد که به قیمت ۳۸۷,۵۰۰ دلار فروخته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج