تهدید امنیت غذایی مردم توسط اغتشاشگران‌


تهدید امنیت غذایی مردم توسط اغتشاشگران‌

رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به تأثیر ناامنی اقتصادی بر مراودات تجاری با کشورها، گفت: عده ای که در جامعه دست به اقدامات هنجارشکنانه می‌زنند و آشوبگری می‌کنند، درواقع با امنیت غذایی مردم بازی می‌کنند.

منصور پوریان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره اغتشاشات اخیر در کشور که از سوی عده‌ای خاص مدیریت می‌شد،‌ اظهار کرد:‌ نخستین آسیب بروز اغتشاشات و آشوبگری در جامعه، به قشر فعالان اقتصادی که به حرکت در‌آورنده چرخ اقتصاد کشور و تامین کننده سفره مردم هستند، ‌وارد می‌شود.

رئیس شورای تامین دام کشور تاکید کرد: افرادی که ناآگاهانه ‌دست به چنین تحرکات و آشوب‌های خیابانی زده‌اند از آینده کارشان مطلع نیستند زیرا نظیر ‌تیری است که به جسم سخت می خورد و دوباره به طرف خودش بر می‌گردد.

به گفته این فعال اقتصادی، در هر کشوری مردم تلاش می‌کنند که با همکاری دولت، آرامشی را برای فعالیت اقتصادی کشورشان فراهم کنند اما اکنون اغتشاشگران خلاف این واقعیت عمل می کنند و دیر یا زود دود آن به چشم خودشان و ملت می رود.

وی با بیان اینکه هر فعالیت اقتصادی در کشور نیازمند امنیت و آرامش است، گفت:‌ اکنون بخش زیادی از برنامه‌های فعالان اقتصادی کشور به دلیل مسایل پیش آمده اخیر در کشور کند یا متوقف شده است و همه اینها روزانه میلیاردها تومان به کشور خسارت می‌زند.

پوریان تصریح کرد: همین کندی اینترنت بسیاری از کارهای اقتصادی را متوقف کرده است، ‌چه کسی از این کندی اینترنت ضربه می‌بیند؟ ‌چرا باید اغتشاشگران کار را به اینجا برسانند؟

وی در پاسخ به اینکه ‌نا‌امنی‌های اجتماعی چه میزان در تولید، صادرات و واردات تاثیرگذار است؟ اظهار داشت:‌ این امر بدیهی است که همه سیاست‌های تولید و صادرات در شرایط آرامش به خوبی پیش می رود.

رئیس شورای تامین دام کشور افزود: اخیرا مجوز صادرات دام صادر شده است اما دامداران و فعالان اقتصادی هنوز در این کار موفق نشده‌اند، بخشی از دلایل آن به بی نظمی‌هایی مربوط می‌شود که از سوی اغتشاشگران ایجاد شده و کارهای صادرات را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه حمایت ملت‌ها از دولت پشتوانه قوی هر حکومتی می‌تواند باشد، گفت: عده‌ای معدود قصد دارند پشتوانه مردمی این دولت را که زبانزد همه بوده و در مراودات سیاسی و اقتصادی ما نقش مهمی دارد را خراب ‌کنند و ادامه این مسیر، قطعا به ضرر همه مردم خواهد بود.

رئیس شورای تامین دام کشور تاکید کرد:‌‌ با این شرایطی که اغتشاشگران ایجاد کرده‌اند به وضوح مشخص است که تمایل به سرمایه‌گذاری‌ها هم کمتر می‌شود، سرمایه‌گذار پیش خودش فکر می‌کند که چرا سرمایه و پول خود را در یک مکان نا‌امن اقتصادی سرمایه‌گذاری کند و به همین دلیل ادامه این وضع بر‌ اقتصاد کشور تاثیر منفی ‌دارد.

وی تصریح کرد: البته دولت هم در مقابل ملت وظایفی دارد که باید عمل کند و در این صورت است که انسجام ملی صورت می‌گیرد، این وظایف باید از سوی هردو طرف به نحو مطلوب انجام شود که در این صورت نگاه دولت ها مبتنی بر سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی خواهد بود.

رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به کاهش ناآرامی‌های اخیر تصریح کرد: ادامه شرایط فعلی، بنیان اقتصاد را آسیب می‌زند و سفره ملت را محدود‌تر می‌کند، عده ای معدود جامعه که دست به اقدامات هنجارشکنانه می زنند از همین الان باید به خود بیایند و با امنیت غذایی مردم بازی نکنند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر