آژانس‌ هوایی فدرال روسیه: روسیه از سازمان جهانی هوانوردی خارج نشده است


آژانس‌ هوایی فدرال روسیه: روسیه از سازمان جهانی هوانوردی خارج نشده است

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه تأیید کرد که روسیه همچنان عضو سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) است و به عنوان بخشی از این سازمان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روسیه به عنوان یکی از اعضای سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی باقی می‌ماند و به عنوان بخشی از این سازمان به کار خود ادامه می‌دهد.

این آژانس در ادامه توضیح داد: در انتخابات شورای حاکمیتی این سازمان، روسیه از حمایت 80 کشور عضو سازمان برای ماندن در شورا برخوردار شد و روسیه برای حفظ خود در این شورا به 6 رای دیگر نیز نیاز داشت؛ اما این موضوع با عضویت در ایکائو متفاوت است.

در بیانیه آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه آمده است: ما معتقدیم که این تصمیم غیردوستانه نتیجه ائتلاف سیاسی و موقت تعدادی از کشورها است. سهم کشور ما در توسعه هوانوردی بین المللی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. تعدادی از ابتکارات ما در چارچوب سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی به‌عنوان استانداردهایی اتخاذ شده و توسط کشورها برای توسعه ترافیک هوایی بین‌المللی ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این بیانیه تاکید شده است که روسیه حق عضویت کامل در سازمان بین المللی را برای خود محفوظ می‌دارد و به فعالیت خود سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی و همچنین در گروه های کاری مربوطه ایکائو به کار خود ادامه خواهد داد، روسیه مثل قبل به فعالیت‌های خود بر اساس استانداردهای توصیه‌شده سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی پایبند بوده و در عین حال به تضمین استانداردهای بالای ایمنی هوانوردی ادامه دهد.

این آژانس بیان کرد که تصمیم اعضای شورای حاکمیتی ایکائو، تأثیری بر عملکرد پروازهای بین المللی خطوط هوایی روسیه به کشورهای دوست نخواهد داشت، زیرا این تعامل بر اساس توافقات دوجانبه در زمینه ترافیک هوایی است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی