موضع لاپید درباره پیشنهاد ترسیم مرزهای دریایی/نتانیاهو مخالفت کرد


موضع لاپید درباره پیشنهاد ترسیم مرزهای دریایی/نتانیاهو مخالفت کرد

یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به پیشنهاد جدید آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو، از بررسی این پیشنهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در نشست کابینه این رژیم در قدس، در ارتباط با پیشنهاد جدید آمریکا در زمینه ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اظهار نظر کرد.

وی ضمن اعلام بررسی این پیشنهاد از سوی تل آویو، مدعی شد که پیش نویس ارائه شده همه مطالبات رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را حفظ می‌کند.

وی در این باره گفت: ما جزئیات این پیشنهاد را بررسی کرده و پس از ارزیابی آن از لحاظ حقوقی، درباره آن در کابینه رأی گیری می‌کنیم.

یائیر لاپید با ادعای اینکه پیشنهاد آمریکا همه منافع امنیتی، سیاسی و اقتصادی تل آویو را برآورده می‌سازد، افزود: ما امنیت را جبهه شمالی افزایش داده و سکوی تولید گاز کاریش را فعال خواهیم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما مانعی برای توسعه یک میدان گازی جدید از سوی لبنان (در مناطق مورد مناقشه) نداریم.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی دستاوردهای خودش را محقق کرده و با این توافق جدید علاوه بر اینکه حزب الله لبنان مهار می‌شود، ارتباط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران نیز تضعیف خواهد شد.

این در حالی است که بر خلاف گفته‌های یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو رهبر مخالفان کابینه در سخنانی با پیشنهاد جدید ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

وی در این باره گفت: اگر در انتخابات نوامبر آینده به قدرت بازگردم، توافق مذکور را رد خواهم کرد چون این توافق امنیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را نقض کرده است.

پیش از این نیز، عاموس یادلین رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سخنانی به پیشنهاد جدید ترسیم مرزهای دریایی واکنش نشان داد. به نوشته معاریو، یادلین درباره پیشنهاد جدید آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی که به طرف لبنانی و صهیونیستی ارائه شده و دو طرف به صورت تلویحی با آن موافقت کرده اند، گفت: تاکنون نه در اسرائیل (اراضی اشغالی) و نه در لبنان، جزئیات این پیشنهاد جدید درباره ترسیم مرزها منتشر نشده است، اما فرضی که به واقعیت نزدیک است، این است که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله به هر آنچه می خواسته دست پیدا کرده و به همین دلیل احساس رضایت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی