واکنش پاپ به الحاق بخشی از اوکراین به روسیه/ درخواست مهم او از پوتین و زلنسکی


واکنش پاپ به الحاق بخشی از اوکراین به روسیه/ درخواست مهم او از پوتین و زلنسکی

​اقتصادنیوز: رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه از الحاق بخش هایی از اوکراین به روسیه ابراز تاسف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس گفت: عمیقا بابت وضعیت دشوار به وجود آمده در روزهای اخیر به واسطه اقدامات مغایر با اصول قانون بین الملل، متاسف هستم.

وی افزود: این وضعیت، خطر تشدید هسته ای را افزایش می دهد و به نگرانی ها در خصوص تبعات غیرقابل کنترل و فاجعه بار در سطح جهانی دامن می زند.

واکنش اروپا، آمریکا و اسرائیل به الحاق بخشی از اوکراین به روسیه

پاپ از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درخواست کرد به خشونت پایان دهد و از رئیس جمهوری اوکراین نیز خواست آماده پیشنهادات جدی برای صلح باشد.

بیانیه گروه 7 در واکنش به الحاق مناطق جدید به روسیه

رهبر کاتولیک های جهان از جامعه جهانی نیز خواست اقدامات ممکن برای پایان دادن به جنگ اوکراین را در پیش گیرند، بدون آنکه به خود اجازه ورود به شرایط خطرناک را دهند و از تمهیدات حل مناقشه از طریق مذاکراه حمایت کنند.

این برای اولین بار از زمان آغاز درگیری اوکراین بود که این پاپ آرژانتینی در سخنان خود، رئیس جمهوری روسیه را به طور مستقیم خطاب قرار می داد.

فرانسیس از زمان آغاز جنگ اوکراین تلاش کرده مسیر مذاکره با مسکو را بگشاید، در حالی که منتقد این درگیری بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در مراسم به رسمیت شناختن استقلال منطقه‌های لوگانسک، دونتسک، ژاپوریژیا و خرسون از اوکراین، گفت که این چهار منطقه در پی تصمیم ساکنانشان، به روسیه می پیوندند.

وی با بیان اینکه در مورد مناطقی که به روسیه الحاق خواهند شد مذاکره نخواهد کرد از کی‌یف خواست تا با متوقف کردن اقدام های نظامی پای میز مذاکره بنشیند.

رئیس جمهوری روسیه ساکنان مناطق الحاقی را «برای همیشه شهروند روسیه» خواند و افزود: روسیه قصد بازگرداندن اتحاد جماهیر شوروی را ندارد اما با همه امکانات و تجهیزات از سرزمین هایمان دفاع خواهیم کرد.

همه پرسی الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه، خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس