وام‌های معوق شرکت‌های چینی صعودی شد


وام‌های معوق شرکت‌های چینی صعودی شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش منتشر شده، تعداد شرکت‌های تامین مالی مصرف‌کننده در چین تا پایان سال 2021 به 30 شرکت و وام‌های معوق آنها به 710.6 میلیارد یوان (حدود 100.1 میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش منتشر شده، تعداد شرکت‌های تامین مالی مصرف‌کننده در چین تا پایان سال 2021 به 30 شرکت و وام‌های معوق آنها به 710.6 میلیارد یوان (حدود 100.1 میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته 44.2 درصد افزایش داشت.

طبق گزارش انجمن بانکداری چین، مجموع دارایی‌های متعلق به شرکت‌های مالی مصرف‌کننده در پایان سال گذشته به 753 میلیارد یوان افزایش یافت که 43.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شرکت‌های تامین مالی مصرف‌کننده مسئولیت‌های اجتماعی خود را با اجازه دادن به مشتریان آسیب‌دیده از اپیدمی کووید-19 برای تأخیر در بازپرداخت بدهی‌ها و کاهش یا چشم‌پوشی سود وام‌ها به عهده گرفتند.

بر اساس این گزارش، طبق آمار ناقص، شرکت‌های تامین مالی مصرف‌کننده، بازپرداخت تقریباً 3.6 میلیارد یوان را برای 56هزار مشتری در سال گذشته انجام داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد