طرح هر کلانتری یک روحانی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود


رییس عقیدتی سیاسی فراجا آذربایجان شرقی گفت: طرح هر کلانتری یک روحانی به عنوان مشاوران مذهبی در این استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ایوب اللهیاری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، جامعه هدف روحانیون به کار گرفته شده در کلانتری ها را کارکنان فراجا اعلام و اضافه کرد: هم اکنون این طرح در تمامی کلانتری های کلانشهر تبریز و همچنین شهرستان های هدف مراغه، میانه و مرند در حال اجرا است.

وی برگزاری کلاس های احکام و مشاوره رفتار کارکنان و نظارت و مدیریت را از جمله اهداف مهم طرح هر کلانتری یک روحانی بیان کرد و افزود: بیشتر ارتباط این روحانیون با همکاران انتظامی است و با مردم بسیار ارتباط محدودتری دارند تا در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی، وظیفه نظارتی بر عملکرد نیروها را نیز بر عهده داشته باشند.

اللهیاری ادامه داد: برای اجرای این طرح در سراسر کشور شرح وطایف در قالب هشت بند تدوین و تعریف شده است.

وی کاهش تخلفات کارکنان انتظامی طی اجرای طرح هر کلانتری یک روحانی را از نتایج مهم اجرای این طرح برشمرد و یادآور شد: نقش روحانیون در این زمینه بسیار موثر و قابل توجه بوده است.

رییس عقیدتی سیاسی فراجا آذربایجان شرقی اجرای برنامه های آموزشی، تشریح و تبیین بیانات مقام رهبری، هدایت سیاسی، برنامه ریزی تبلیغی در داخل فراجا و اجرای برنامه های متنوع و مختلف خانواده بزرگ فراجا را از جمله ماموریت های این مجموعه بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا تاکنون چندین دوره مسابقات قرآنی، تربیت تعالی کارکنان، اعزام کارکنان همراه با خانواده به مشهد مقدس و عتبات عالیات، جلسات ویژه آموزشی سربازان و توزیع سی دی های آموزشی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده اجرا شده است.

اللهیاری توجه به آموزه های دینی و اسلامی را یکی از محورهای اصلی برنامه های عقیدتی سیاسی فراجا دانست و ادامه داد: بر همین اساس همه ساله از حافظان و قاریان ممتاز قرآنی تجلیل می شود و در حال حاضر تعداد ۱۶ نفر از کارکنان و اعضای خانواده کارکنان فراجا در آذربایجان شرقی حافظ کل قرآن شده اند و بر اساس آخرین آمارها تعداد ۹۶ نفر از اعضای این مجموعه حافظ قرآن می باشند.

وی تمرکز بر تغییر رفتار کارکنان را یکی دیگر از اولویت های برنامه های فرهنگی عقیدتی سیاسی فراجا برشمرد و با اشاره به اینکه در این راستا دوره های یک هفته ای تربیت و تعالی کارکنان پایور اجرا می شود، یادآور شد: امر به معروف، رفتار حکیمانه پلیس، مشاوره حانوادگی، آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی جزو متون اصلی این دوره های آموزشی است.

اللهیاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۶۰ خانوار فراجای آذربایجان شرقی به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شده اند، اظهار داشت: علاوه بر این اعزام ها، تاکنون ۱۱۲ خانوار نیز با هدف تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی راه اندازی صدای مشاور رایگان ویژه کارکنان و خانواده های آنها را از اقدامات بارز عقیدتی سیاسی فراجای آذربایجان شرقی با هدف تحکیم پایه های بنیان خانواده بیان کرد و گفت: تاکنون تعداد ۴۸۷ نفر از این خط تلفنی مشاوره گرفته اند.

رییس عقیدتی سیاسی فراجا آذربایجان شرقی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و آموزشی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، برگزاری جشن تکلیف برای تعداد ۳۰۷ نفر از دختران و ۲۹۵ نفر از پسران کارکنان، اجرای برنامه های تشویقی فرزندآوری برای تعداد ۳۴۹ نفر از کارکنان، تجلیل از تعداد ۶۰۶ نفر از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، تجلیل از خانواده های نمونه و برگزاری کلاس های آموزشی همسرگزینی برای کارکنان مجرد را از دیگر فعالیت های این مجموعه طی سال جاری بیان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت