رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها/ دسترسی مردم به نرخ ارز صرافی‌ها


رونمایی از درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها/ دسترسی مردم به نرخ ارز صرافی‌ها

مطابق بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها در بازار متشکل معاملات ارز ایران فعال شد تا مردم به آسانی به نرخ خرید و فروش ارز صرافی‌ها دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مدیریت ارتباطات بازار متشکل معاملات ارز ایران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی تمامی صرافی‌های کشور ملزم شدند که از تاریخ 11 مهرماه 1401 نرخ‌های خرید و فروش دلار توافقی از/به مشتریان خود را در «درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها»ی بازار متشکل معاملات ارز ایران ثبت کنند.

رونمایی رسمی از درگاه مذکور در تاریخ 11 مهرماه 1401 با حضور رئیس کل بانک مرکزی و برترین صرافان کشور در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

از این پس، عموم جامعه و فعالان بازار ارز می‌توانند نرخ خرید و فروش لحظه‌ای ارز توافقی میان صرافی‌ها و مشتریان حقیقی و حقوقی را در وب‌سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران به نشانی www.ice.ir مشاهده کنند؛ این اقدام از سویی باعث شفافیت بیشتر معاملات در سطح جامعه خواهد شد و از سوی دیگر عموم جامعه به راحتی به نرخ‌های معاملاتی در صرافی‌ها دسترسی خواهند داشت.

این گزارش حاکی است، نرخ اعلامی «درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها» بر مبنای یک درصد بالاتر از نرخ‌ میانگین ۱۵ دقیقه معاملات در زمان انجام معامله صراف در بستر «معاملات بازار متشکل معاملات ارز ایران» است.؛ لذا مبنای خرید و فروش ارزی عموم مردم «درگاه یکپارچه اعلام نرخ ارز صرافی‌ها» خواهد بود.

فهرست نرخ‌های اعلامی به‌همراه سایر اطلاعات صرافی‌ها از جمله آدرس و شماره تماس از طریق وب‌سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران قابل دسترس است که مراجعه کنندگان، امکان جستجوی پیشرفته براساس نام صرافی، استان و شهر را نیز خواهند داشت.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید