بانک ها تصمیم گیرنده نهایی برای ارائه تسهیلات با سهام هستند!


بانک ها تصمیم گیرنده نهایی برای ارائه تسهیلات با سهام هستند!

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باغستانی گفت:سمات تنها در خصوص ارائه سرویس‌های استوار الکترونیک سهام پاسخگو است این شرکت اطلاعی از نحوه اطلاع‌رسانی بانک‌ها به شعب خود و فرآیند‌های عملیاتی اجرای این طرح ندارد. او...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باغستانی گفت:سمات تنها در خصوص ارائه سرویس‌های استوار الکترونیک سهام پاسخگو است این شرکت اطلاعی از نحوه اطلاع‌رسانی بانک‌ها به شعب خود و فرآیند‌های عملیاتی اجرای این طرح ندارد.

او می گوید: تاکنون سه بانک «ملی، مهر و رسالت» سرویس‌های استوار هوشمند الکترونیک را پیاده سازی کرده‌اند و بانک‌های «ایران ونزوئلا، تجارت، ملت و دی» نیز اقدامات اولیه‌ای را برای ایجاد این طرح ملی انجام داده‌اند که امیدوارم این چهار بانک هرچه سریعتر بتوانند این خدمت را در بانک‌های خود عملیاتی کنند.

باغستانی گفت: سمات این آمادگی را دارد تا سرویس‌های استوار، رفع توثیق و فروش و برگشت از فروش سهام را پیاده‌سازی و در اختیار بانک‌ها قرار دهد. شرط اصلی استفاده از سرویس استوار هوشمند، سجامی بودن افراد است و سهامدارانی می‌توانند از این خدمت استفاده کنند که در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شوند.

باغستانی با بیان اینکه سهامداران عدالت نیز می‌توانند سهام خود را برای دریافت وام وثیقه کنند گفت: تاکنون بیش از 350 هزار مشمول سهام عدالت با وثیقه کردن سهام خود تسهیلات از سیستم بانکی دریافت کرده‌اند. سهامدارانی که دارایی آن‌ها توقیف نباشد و محدودیت کارگزار ناظر نداشته باشند می‌توانند از سرویس استوار هوشمند الکترونیک در همه روز‌های کاری برای تأمین مالی و دریافت تسهیلات استفاده کنند و هر بانک بر اساس سیاست‌هایی که دارد نسبت به ارائه تسهیلات به مشتریان خود اقدام می‌کند.

او گفت: فاز اول طرح استوار الکترونیک هوشمند دارایی‌ها روز پنجم مرداد امسال با حضور دادستان کل کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد، در این مرحله، سهامداران می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات و ضمانت نامه بانکی استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج