حمله به کشورهای عضو ناتو با پاسخی قاطع مواجه می‌شود


حمله به کشورهای عضو ناتو با پاسخی قاطع مواجه می‌شود

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز در سخنانی تهدید کرد: حمله به زیرساخت‌های کشورهای عضو ناتو با پاسخی قاطع مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: هرگونه حمله عمدی به زیرساخت های کشورهای عضو ناتو با پاسخی قاطع و متحدانه مواجه خواهد شد.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادعا کرد: اظهارات «پوتین» در مورد استفاده از سلاح هسته ای خطرناک و بی پروا است. استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای عواقب ناگواری برای مسکو خواهد داشت. بهترین راه برای پاسخ به الحاق مناطق اوکراین به روسیه، ادامه حمایت از اوکراین است!

«ینس استولتنبرگ» در این خصوص افزود: هر تصمیمی در مورد الحاق اوکراین به ناتو باید توسط همه کشورهای عضو تایید شود.

در ارتباط با پیوستن کی یف به ناتو، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای گذشته در سخنانی اعلام کرد که از ضمانت‌ های امنیتی برای اوکراین حمایت می‌ کند. با این حال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش اوکراین برای پیوستن سریع به ائتلاف نظامی ناتو حمایت نکرد.

پیش از این، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از الحاق بخش‌ های از کشورش به روسیه خواستار آن شده بود که اوکراین به‌سرعت به ناتو بپیوندد.

همزمان با پلوسی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در نشست خبری خود در مورد تصمیم کی یف برای ارائه درخواست سریع پیوستن به ناتو گفته بود: ایالات متحده معتقد است که درخواست اوکراین برای عضویت در ناتو باید در زمان دیگری مورد بررسی قرار گیرد. ایالات متحده برای دهه‌ ها اعلام کرده که ما از سیاست درهای باز برای ناتو حمایت می‌ کنیم و هر تصمیمی در مورد عضویت در ناتو بین ۳۰ متحد و کشورهایی است که مایل به عضویت هستند، اما در حال حاضر، دیدگاه ما این است که بهترین راه برای حمایت از اوکراین از طریق حمایت عملی و روی زمین است و روند عضویت در ناتو از مسیر بروکسل باید در زمان دیگری پیگیری شود.

از سوی دیگر رهبر جنبش پنج ستاره ایتالیا و نخست وزیر سابق این کشور، «جوزپه کونته» هشدار داد که درخواست کی یف برای عضویت سریع در ناتو ممکن است منجر به مشارکت کامل همه متحدان ناتو در درگیری در اوکراین شود. به گفته کونته، استراتژی که اتحاد آتلانتیک شمالی دنبال می‌ کند، منجر به تشدید تنش می‌ شود که خطر خارج شدن اوضاع از کنترل را هم دارد.

همچنین «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی با احتیاط درباره تصمیم اوکراین برای عضویت سریع در ناتو اظهار نظر کرد و گفت: ما حتی با ارائه تسلیحات سنگین به حمایت از اوکراین ادامه می‌ دهیم، اما همزمان همه تلاش خود را برای جلوگیری از کشیده شدن ناتو به میدان جنگ در اوکراین به کار می‌ بندیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن