بستر معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌هایی با عملکرد شفاف ایجاد شد


بستر معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌هایی با عملکرد شفاف ایجاد شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: به دنبال آن هستیم که شرکت‌های شفاف از ظرفیت معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند.

برنامه نشست خبری مشترک با بخش خصوصی با موضوع اتصال شرکت‌های پرداختیار به پنجره واحد تجارت الکترونیکی و ارائه وبسرویس اعطای خودکار اینماد بدون ستاره برگزار شد.

کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک، در این نشست در ابتدا سخنان و دغدغه‌های پرداختیار ها را شنید و در ادامه گفت: اکثر صحبت‌هایی که از طرف انجمن‌ها و پرداختیار‌ها مطرح شد درست بود و حرفی است که ما هم قبول داریم و امیدوارم با کمک هم بتوانیم این مسیر را پیش ببریم.

کلاهدوزان گفت: بحث اول در مورد رویکرد مرکز بوده که حدود یک سال است از تصدی گری حداکثری به سمت واگذاری مسئولیت‌های حکمرانی و حتی عملیاتی به انجمن‌ها و بخش خصوصی حرکت کرده است. این رویکرد، مورد تایید وزارتخانه نیز بوده و در اولین جلسه‌ای که پس از حضور من در سازمان توسعه تجارت الکترونیک برگزار شد، تاکید کردم که در مجموعه‌های اتحادیه، انجمن، نظام صنفی و هرجایی که تشکلی از کسب و کار وجود داشته باشد، ما حاضریم هرچقدر که امکان پذیر باشد به سمت تشکل‌ها واگذاری انجام دهیم. البته بعد از آن جلسه هیچگونه واکنشی نداشتیم و این را به این دلیل مطرح میکنم که انجمن‌ها این موضوع را جدی بگیرند. مقداری هم ما باید از سوی انجمن ها طالبه گری داشته باشیم که کمی فعال‌تر عمل کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت الکترونیک گفت: سطح کارشناسی خیلی از پیشنهادات پرداختیار‌ها باید در انجمن انجام شود و قبل از اینکه در مرکز مطرح شود میتواند بحث مفصلی با کارشناسان با در نظر گرفتن منافع تمام ذینفع ها، چه کسب و کار چه حاکمیت و الی اخر، انجام داد کخ در نهایت به تهیه یک پیش نویس کارشناسی منجر شود. از طرف مرکز تلاش می‌شود این پیش نویس به تایید نهایی برسد. زیرا ظرفیت اجرایی مرکز محدود است و قطعا نمی‌توانیم به تمام مسائل برسیم.

او ادامه داد: ما به همکاری در حوزه‌هایی که هنوز مقررات ویژه‌ای برای آن تنظیم نشده است تمایل داریم. به نظرم بهترین جایی که می‌توان این مقررات را شروع به تنظیم کرد، خود این تشکل و انجمن است که می‌تواند به حاکمیت کمک کند و به عبارتی در زمینه تنظیم گری‌ها پیش دستی کنند.

کلاهدوزان ضمن اشاره به رویکرد وزارت صمت در توسعه کسب و کار مجازی گفت: ما ال در حال حاضر ارتباط بسیار نزدیکی با اتحادیه کسب کار‌های مجازی برقرار کردیم و تمایل داریم این اتحادیه تقویت شود. یعنی تمایل وزارت صمت و مرکز توسعه تجارت، تقویت توسعه کسب و کار مجازی است. این تقویت هم این به این معناست که وظایف خود را به درستی انجام دهد و هم اعضای نماینده صنف در جلسات حضور داشته باشند. رویکرد وزارتخانه این است که از اتحادیه‌ها حمایت کند و این تشکل هارا ایجاد کند.

به گفته کلاهدوزان از ۱۳ موردی که در اساسنامه ما وجود دارد حدود ده مورد به توسعه و رویکرد حمایتی مرکز مربوط است. ما در حال حاضر به دنبال این هستیم بحث مالیاتی را به گونه‌ای حل کنیم. در این جلسه در مورد فشار مالیاتی که بر اساس شفافیت به کسب و کار‌ها وارد می‌شود صحبت شد و ما هم قبول داریم.

کلاهدوزان می‌گوید: یکی از راه‌های حل این مشکل با توجه به ظرفیت قانونی موجود، ایجاد پارک‌های فناوری توسعه تجارت الکترونیک است که از ماه گذشته اغاز شده و در حال حاضر مجموعه‌هایی برای تاسیس کارگاه‌های تجارت الکترونیک همکاری کرده اند. به دنبال این هستیم که برای شرکت‌هایی که شفاف کار می‌کنند به نوعی امکانی را فراهم کنیم که از معافیت‌های مالی پیش‌بینی شده در قانون بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403