نیاز 300 میلیارد تومانی برای تکمیل 163پروژه ورزشی خراسان جنوبی


نیاز 300 میلیارد تومانی برای تکمیل 163پروژه ورزشی خراسان جنوبی

بیرجند- سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان جنوبی از نیاز ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل حدود ۱۶۳ پروژه ورزشی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین خسروی عصر یکشنبه در نشست خبری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۸۵۰ میلیون تومان و همچنین یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان هم از اعتبارات سال ۱۴۰۰ و در مجموع حدود دو میلیارد و۶۵۰ میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کمک به هر هیئت ورزشی بر اساس فعالیت هر هیئت و میزان کمک فدراسیون مربوط به آن هیئت بوده است، بیان داشت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۶۳ پروژه ورزشی خراسان جنوبی نیاز است.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۶۴ مورد آن بیش از ۷۰ درصد، ۳۹ پروژه ۵۰ درصد و ۶۰ پروژه هم بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خسروی با بیان اینکه ۱۷۶ باشگاه فعال در خراسان جنوبی است، ادامه داد: در ورزش روستایی و عشایری بیمه شدگان ورزشی ۹۷ درصد افزایش یافته‌اند و در این حوزه دو هزار و ۹۶۵ ورزشکار بیمه شده ورزشی داریم.

وی تصریح کرد: قبل از اعزام ورزشکاران به رقابت‌های ورزشی به آنها کمک مالی و بعد از کسب مدال هم از آنها تقدیر می‌شود و از حداقل امکانات موجود بیشترین استفاده را برای حمایت از ورزشکاران انجام می‌دهیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: در ماه‌های گذشته چهار استخر شنا که چندین سال در قاین، سرایان، فردوس و سربیشه تعطیل بودند را به بهره رساندیم و برای تکمیل استخر شنای طبس هم چهار میلیارد تومان نیاز است.

خسروی افزود: برای تکمیل استخر شنای نهبندان هم مقرر شد فرمانداری از محل اعتبار تعمیرات، مبلغ مورد نیاز برای این منظور را تخصیص دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل سالن‌های ورزشی در نقاط مختلف استان ادامه داد: برای تکمیل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند هم پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز است که در صورت تخصیص در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سالن دو هزار و۵۰۰ نفری بیرجند هم در قالب انعقاد تفاهم نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس