10 طرح اشتغالزایی تا دهه فجر در کرمانشاه به بهره برداری می رسد


10 طرح اشتغالزایی تا دهه فجر در کرمانشاه به بهره برداری می رسد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم باید طعم شیرین سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه را احساس کنند، گفت: ۱۰ طرح اشتغالزایی تا دهه فجر در کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سالن شهدای شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ طرح اقتصادی استان کرمانشاه که در پی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه تصویب شده‌اند باید در راستای اشتغالزایی برای جوانان فعالیت داشته باشند و تسهیلات دریافتی را در همین مسیر هزینه کنند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد طرح‌ها، افزود: مبالغی که تاکنون برای اشتغالزایی جوانان به استان کرمانشاه تعلق گرفته بازدهی مثبتی نداشته و از این پس باید تسهیلات مصوب شده در مسیر درست خود صرف شوند تا از مشکلات پیشین جلوگیری شود و همچنین افتتاح این ۱۰ پروژه تا دهه مبارک فجر انجام و موجب اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اشتغال پایدار از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان کرمانشاه بوده که باید تسهیلاتی دریافت شده از سفر رئیس جمهور در این زمینه اشتغالزایی کنند.

امیر مقدم با تاکید بر اینکه در راستای ایجاد اشتغال پایدار به برنامه‌ریزی مناسب و منسجم نیازمند هستیم، مطرح کرد: با بهره‌گیری سامانه جستجوی شغلی می‌توان نیروهای انسانی مورد نیاز را طبق برنامه‌ریزی‌ها پیدا و به کار گرفت که این امر باید مورد توجه تمامی دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات دریافتی باید برای طرح‌های فعال و پویا بکارگیری شود، خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه باید به واسطه مصوبات سفر رئیس جمهور به کارگاه اقتصادی و اشتغالزایی تبدیل شود و از بهره‌مندی طرح‌های راکد از این تسهیلات جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پس از بررسی‌های انجام شده باید تسهیلات مورد نیاز برای طرح‌هایی که در مرحله اجرایی پیشرفت خوبی دارند پرداخت شود و تعدادی از آنها تا دهه فجر قابل بهره برداری شود تا مردم طعم شیرین نتایج سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه را زودتر بچشند.

امیری مقدم با اشاره به روحیه پشت میز نشینی متقاضیان کار در استان کرمانشاه، گفت: در گام نخست باید این فرهنگ و تفکر در بین مردم باید اصلاح و در گام بعدی به مسئله اشتغال دانشجویان متناسب با شرایط و تقاضای بازار کار تمرکز کرد.

وی پس از تاکید بر توجه به مشاغل فنی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای به ۲ طرح مهم در استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان کرد: طرح «داروسازی باختر» و «ایمان سرم» با توجه به مسائل و مشکلات این ۲ طرح باید اقدامات جدی برای رفع آنها صورت گیرد چرا که در صورت رفع مشکلات آنها کمک بزرگی به غرب کشور داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس