سالیانه 4 میلیون ماموریت اورژانس به منازل مردم انجام می ‌شود/ 85 آمبولانس در اتفاقات اخیر خسارت واردشد


سالیانه 4 میلیون ماموریت اورژانس به منازل مردم انجام می ‌شود/ 85 آمبولانس در اتفاقات اخیر خسارت واردشد

رییس سازمان اورژانس کشور گفت:سالیانه ۴ میلیون ماموریت اورژانس به منازل مردم انجام می ‌شود که نشان از ارتباط و اعتماد عمومی به اورژانس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور، در همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب شمال شرق کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: سالیانه ۴ میلیون ماموریت اورژانس به منازل مردم انجام می ‌شود که نشان از ارتباط و اعتماد عمومی به اورژانس است.

وی با بیان اینکه اورژانس فرای مرزبندی ها،‌ در تمام زمان‌ ها حافظ و نجاتبخش جان انسان ‌هاست، گفت: در حوادث اخیر در کشور، شاهد بودیم که دشمن به دلیل ترس و واهمه از اعتماد بین مردم و اورژانس، به دنبال خدشه‌ وارد کردن به این اعتماد بود.

وی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر، حدود 85 آمبولانس در استان‌ های مختلف کشور دچار آسیب و از چرخه خدمات ‌دهی به مردم خارج شدند، افزود: متأسفانه حدود 10 نفر از همکاران ما نیز دچار مصدومیت شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: آسیب‌ هایی که به اورژانس وارد شد، سبب ایجاد اختلال در خدمت ‌رسانی به مردم شد، حمله به آمبولانس‌ های در حال ماموریت‌ به مردمی که دچار بیماری بودند، جزو قبیح ترین رفتارهایی است که از سوی دشمنان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه برنامه ‌ریزی، مقابله و مراقبت از زیرساخت‌ های نظام سلامت در حوزه پدافند غیرعامل موضوعی پراهمیت محسوب می شود، گفت: غفلت و سهل ‌انگاری در این حوزه باعث به خطر افتادن سلامت و جان هموطنان می ‌شود که باید بیش از پیش نسبت به این مهم حساس بود و دقت داشت.

وی، موضوعات سایبری، زیستی وغیره را از جمله موضوعات مهم در حوزه پدافند غیرعامل در نظام سلامت برشمرد و اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ ها و منابع انسانی جزو مهم‌ ترین برنامه ‌های اورژانس است.

همچنین، میعادفر در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، خدمات اورژانس استان خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: به دلیل پراکندگی جمعیت در مناطق صعب ‌العبور، باید بتوانیم با توسعه منابع، این خدمات را در آن مناطق نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به تحویل دو دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس استان، افزود: تامین یک دستگاه دیگر نیز به زودی انجام خواهد شد تا مردم استان بتوانند از خدمات اورژانس بهره‌ مندی مناسب داشته باشند.
گفتنی است، شرکت در همایش پدافند غیرعامل نظام سلامت، بازدید از پایگاه‌ های شماره یک و دو اورژانس بجنورد و اورژانس بیمارستان‌ های امام علی (ع) و امام حسن (ع) از جمله برنامه ‌های سفر رییس سازمان اورژانس کشور به خراسان شمالی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403