دیدار علما و بزرگان شیعی هندوستان با مدیر حوزه های علمیه خواهران


دیدار علما و بزرگان شیعی هندوستان با مدیر حوزه های علمیه خواهران

جمعی از علما، بزرگان و بانوان فعال حوزی و شیعی هندوستان با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با مدیر این نهاد حوزوی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمعی از علما، بزرگان و بانوان فعال حوزی و شیعی کشور هندوستان با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در کشور ایران با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار حاضران به ارائه گزارشی از برخی فعالیت های حوزوی و مذهبی در ایالات هند پرداختند و خواستار همکاری و تعامل بیشتر علما و حوزویان ایران با حوزه های علمیه هندوستان شدند.

در بخش ابتدایی نشست حجت الاسلام والمسلمین سید مختار حسین جعفری، مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) جامو کشمیر بخش هندوستان با اشاره شبه قاره بودن و وسعت کشور هند، فعالیت تأثیرگذار در این کشور وسیع را نیازمند سیاست های پایدار و حمایت های مستمر دانست و گفت: قرآن در هندوستان بسیار مهجور بود و بعد از انقلاب اسلامی، قرآن از مهجوریت خارج شد و امیدواریم با همکاری نهادهای حوزوی ایرانی این حرکت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: فعالیت های دینی و فرهنگی فقط با مادیات قابل انجام نیست و لازم است حمایت های معنوی و ارتباطات قوی علمی، فکری و عقیدتی صورت بگیرد تا بتوانیم فعالیت خوبی داشته باشیم.

در بخش دیگری از این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین هادی محسنی، رئیس حوزه علمیه و دارالقرآن آقا یوسف و خانم بشری رضوی، مدیر جامعه الزهراء(س) ایالت کشمیر به ارائه سخنرانی پرداختند.

در پایان نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران ضمن عرض خوشامدگویی خدمت علما و بزرگان شیعی هندوستان، اظهار داشت: آماده ایم تجارب حوزه های علمیه خواهران در ایران را در اختیار حوزه های علمیه خواهران در هندوستان قرار دهیم و در این راستا نشست های تخصصی برگزار کنیم.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در 28 استان ایران و در سه سطح علمی 2، 3 و 4 در حال فعالیت است که حاصل این فعالیت تربیت بیش از 60 هزار فارغ التحصیل خواهر و همچنین 60 هزار طلبه در حال تحصیل می باشد که خواهران طلبه در بخش های مهم اجتماعی و فرهنگی کشور ایران فعالیت و اثرگذاری دارند.

در این دیدار همچنین هدایای نفیسی به میهمانان از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اهدا شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا