حدود 40 هزار نفر در تظاهرات ضد دولتی در پایتخت مولداوی شرکت کردند+ویدئو


حدود 40 هزار نفر در تظاهرات ضد دولتی در پایتخت مولداوی شرکت کردند+ویدئو

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات بیان داشت: حدود ۴۰ هزار نفر روز یکشنبه در یک تظاهرات ضد دولتی در مرکز کیشیناو شرکت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دینو تورکانو یکی از اعضای حزب شور، به اسپوتنیک گفت: شرکت کنندگان در تظاهرات در چادر شهر مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند، جایی که اعتراض نامحدود از ۲۷ شهریور در آن در حال برگزاری است.
وی افزود: به معترضان اجازه ورود به صحن نهاد ریاست جمهوری که معمولاً بر روی پله های آن تجمعات روز یکشنبه برگزار می شد، داده نشد و به همین دلیل صحنه ای را در میدان روبروی مجلس درست کردند و تردد در مرکز پایتخت مسدود شد. ما بسیار خوشحالیم که اعلام کنیم که امروز حدود ۴۰ هزار نفر داریم که از سراسر کشور آمده اند: از جنوب تا شمال، از جمله کیشیناو!
تورکانو گفت: پایتخت نزدیک و همه چیز برای ما موفق خواهد بود، یعنی به سرنگونی دولت فعلی دست خواهیم یافت. معترضان از افزایش بی سابقه قیمت گاز، سایر منابع انرژی و مواد غذایی و همچنین تورم بالا و کاهش استانداردهای زندگی خشمگین هستند.
معترضان مقامات را به ناتوانی در کنار آمدن با بحران متهم می کنند و به تورم بی سابقه در ۲۰ سال گذشته اشاره می کنند که در اواسط تابستان به ۳۳.۵ درصد به صورت سالانه رسید.
رهبری این کشور به دلیل عدم تمایل به مذاکره در مورد قیمت گاز بهتر با روسیه و همچنین فشار سیاسی بر نمایندگان مخالفان مورد انتقاد قرار گرفته است.
نظرسنجی های متعدد نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور نسبت به توانایی حزب حاکم اقدام و همبستگی برای ماندن در قدرت سه سال دیگر قبل از انتخابات پارلمانی بعدی تردید دارند.
همچنین حدود ۷۰ درصد مولداوی ها از سیاست مقامات ناامید هستند و تقریباً ۶۵ درصد از ایده تغییر دولت حمایت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی