دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا احتمالاً از فناوری لرزش‌گیر سنسور شیفت پشتیبانی خواهد کرد


پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً قصد دارد دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا سامسونگ را به قابلیت لرزش‌گیر مبتنی‌‌بر حسگر مجهز کند. طبق گزارش‌های اخیر، گلکسی S23 اولترا احتمالاً از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد اما...

پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً قصد دارد دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا سامسونگ را به قابلیت لرزش‌گیر مبتنی‌‌بر حسگر مجهز کند.
طبق گزارش‌های اخیر، گلکسی S23 اولترا احتمالاً از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد اما گفته می‌شود این دستگاه همچنان با دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی نسل قبل روانه‌ی بازار خواهد شد. اکنون شواهد نشان می‌دهد S23 اولترا می‌تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که دوربین تله‌فوتو آن از فناوری لرزش‌گیر سنسور شیفت (Sensor Shift Stabilization) بهره خواهد برد؛ قابلیتی که در آن، لرزش‌های تصویر ازطریق حرکت خود حسگر خنثی می‌شوند.
سامسونگ آزمایش روی فناوری لرزش‌گیر تصویر مبتنی‌بر حسگر را حداقل از سال ۲۰۲۱ آغاز کرده است اما تاکنون جزئیاتی درمورد ویژگی مذکور دردسترس نبود. اکنون این شرکت درخواستی برای گواهی حق‌اختراع در WIPO (سازمان جهانی مالیکت معنوی) ثبت کرده است که به دوربین تله‌فوتو جدیدی با پشتیبانی از فناوری لرزش‌گیر مبتنی‌بر حسگر اشاره دارد و احتمال استفاده از آن را در گلکسی S23 اولترا افزایش می‌دهد. البته باید به‌خاطر داشته باشید که ثبت درخواست حق‌اختراع برای یک فناوری جدید، به‌ این معنی نیست که حتماً از آن در یک محصول واقعی استفاده خواهد شد.
سامسونگ اجازه نخواهد داد اپل از این شرکت پیشی بگیرد
به‌نوشته‌ی SamMobile، سامسونگ درزمینه‌ی فناوری لرزش‌گیر حسگر شیفت (Sensor-Shift) کمی عقب‌تر از سایر شرکت‌ها است؛ زیرا برندهای رقیب مثل اپل از مدتی‌قبل از این سیستم دربرخی از جدیدترین مدل‌ گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. غول فناوری کره‌ی جنوبی یکی از معدود سازندگان گوشی‌های هوشمند است که دوربین تله‌فوتو به سبک پریسکوپی را با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال روی گوشی‌های رده‌بالای خود ارائه می‌دهد.
دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا احتمالاً از فناوری لرزش‌گیر سنسور شیفت پشتیبانی خواهد کرد
اگرچه انتظار می‌رود دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا از فناوری تثبیت‌گر تصویر مبتنی‌بر حسگر بهره ببرد، اما هنوز مشخص نیست آیا سامسونگ از این تکنولوژی در سایر دوربین‌های پرچم‌دار بعدی خود ازجمله دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن، استفاده خواهد کرد یا خیر. صرف‌نظر از این‌ موضوع، دوربین تله‌فوتو پرچم‌دار کنونی این شرکت می‌تواند به بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری (با بزرگ‌نمایی ترکیبی ۱۰۰ برابری) دست یابد و تثبیت‌کننده‌ی تصویر در این سطوح از بزرگ‌نمایی، احتمالاً تغییر زیادی روی کیفیت نهایی تصاویر ایجاد خواهد کرد. این فناوری به دوربین‌های گلکسی S23 اولترا اجازه می‌دهد تا در شرایط نوری مختلف، تصاویری با کیفیت و وضوح بالاتر ثبت کنند.
دوربین تله‌فوتو گلکسی S23 اولترا احتمالاً از فناوری لرزش‌گیر سنسور شیفت پشتیبانی خواهد کرد
اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ فناوری لرزش‌گیر سنسور شیف را به گلکسی S23 اولترا اضافه خواهد کرد یا خیر. طبق شایعات اخیر، این شرکت احتمالاً سری بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در ماه ژانویه معرفی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر