نیروهای سپاه و بسیج در حوادث اخیر بدون سلاح در میدان بودند


نیروهای سپاه و بسیج در حوادث اخیر بدون سلاح در میدان بودند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سپاه پاسداران و نیروهای بسیج بدون سلاح در میدان حضور پیدا کردند و طبق دستورالعملی که داشتند برای حفاظت از مراکز حساس بدون سلاح کار دفاع را انجام دادند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: جلسه امروز با موضوع بررسی جزییات و ابعاد و تحولات امنیتی و ناآرامی‌های کشور با حضور سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: پرونده خانم مهسا امینی به شکل تخصصی در کمیسیون امور داخلی کشور در حال بررسی و گزارش آن در حال تهیه است. در حوزه میدانی نیز تمرکز اصلی با هدایت فرماندهی نیروی انتظامی کشور بوده و سپاه در چارچوب وظایف ذاتی، ابعاد امنیتی موضوع را بررسی کرده است.

عمویی با اشاره به گزارشی که سردار نیلفروشان در کمیسیون ارائه داد، اظهار داشت: بر اساس این گزارش و ارزیابی امنیتی انجام گرفته، دشمنان فارغ از موضوع مهسا امینی، مترصد فرصتی برای به انحراف کشیدن مطالبات و ایجاد یک فضای ناامن در کشور بودند و برنامه‌ریزی‌هایی از قبل صورت گرفته است. متاسفانه جریان نفاق و گروهک‌های تجزیه طلب که وابستگی آنان به دشمنان ایران مسجل است با برنامه ریزی از قبل اقداماتی را صورت دادند و سعی کردند سوالات و ابهامات مردم را به انحراف بکشانند و با حضور خیابانی خود شرایط را به سمت ناامنی سوق دهند.

وی تصریح کرد: مردم هوشیار و بصیر تحت تاثیر این فضاسازی قرار نگرفتند و القای یک فضای روانی ناامن موفق نبوده و شاهد افول اغتشاشات هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: سپاه پاسداران و نیروهای بسیج بدون سلاح در میدان حضور پیدا کردند و طبق دستورالعملی که داشتند برای حفاظت از مراکز حساس بدون تجهزات مسلحانه، کار دفاع را انجام دادند. گروه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی داشتند، با سلاح سرد و سلاح‌های غیر سازمانی به نیروهای مدافع امنیت در کشور حمله کردند و تعدادی از نیروهای امنیتی کشور صدمه دیدند و مجروح شدند و تحت درمان هستند.

عمویی خاطرنشان کرد: یکی از واکنش‌های سپاه این بوده که به مقر برنامه‌ریزی فکری جریانات جدایی طلب در اقلیم شمال عراق حملات موثری را داشته است، اطلاعات کشورمان نشان می‌دهد. این افراد در حال برنامه‌ریزی برای نفوذ و خرابکاری در کشور بودند و اقدام صورت گرفته به موقع بوده و ضربات اساسی به این گروه‌های تجزیه طلب و برانداز زده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام