دشمنان به دنبال تحریف حقایق دوران دفاع مقدس هستند


دشمنان به دنبال تحریف حقایق دوران دفاع مقدس هستند

تبریز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: امروز دشمنان به شیوه‌های گوناگون به دنبال تحریف اساسی حقایق دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار دوم رضا عباسی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دبیرستان دوره اول متوسطه شهید هادی تبریز، کسب سواد رسانه‌ای را ضرورتی برای همگان دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی باید در استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها با هوشیاری و آگاهی تمام عمل کنند تا بتوانند اخبار و اطلاعات صحیح را از نادرست تشخیص دهند.

وی بر لزوم توجه ویژه جوانان و نوجوانان به موضوع دفاع مقدس تاکید و اضافه کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوره‌های تاریخ کشورمان است که در آن ملت ایران با سه هزار شبانه‌روز مقاومت جانانه در برابر دشمن متجاوز، حماسه‌های فراوانی را خلق کردند.

عباسی با اشاره به خطر جدی تحریف و فراموشی این واقعه عظیم توسط دشمنان اسلام و انقلاب، یادآور شد: امروز دشمنان به شیوه‌های گوناگون به دنبال تحریف اساسی حقایق دوران دفاع مقدس هستند و حتی می‌خواهند برخلاف تمام اسناد و شواهد موجود، چنین القا کنند که گویا آغازگر این جنگ کشور ما بوده است.

وی ادامه داد: هر دانش آموز ایرانی که به میهن خود علاقه‌مند است باید درباره دفاع مقدس تحقیق و مطالعه کند تا بداند مردم ایران برای دفاع از کیان و آب و خاک کشور خود، چه رشادت‌ها و فداکاری‌های بی‌بدیلی را در تاریخ ثبت کردند.

عباسی با اشاره به تبلیغات سراسر منفی دشمنان درباره پیشرفت‌های ایران اسلامی طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: با وجود اینکه امروز کشور ما در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است، دشمنان با تبلیغات منفی خود به دنبال تحقیر و کوچک‌نمایی این افتخارات هستند اما در مقابل، اقدامات برخی از کشورهای منطقه را که صرفاً" با هزینه بیگانگان انجام می‌شود، بسیار بزرگ‌نمایی می‌کنند.

وی از دانش آموزان درخواست کرد تا درباره موضوعات مختلف دفاع مقدس و دستاوردهای آن و همچنین پیشرفت‌های کشورمان تحقیق و مطالعه کرده و برداشت‌ها و دیدگاه‌های خود در این خصوص را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند