دستور پخت آش شلغم، بمب آنتی‌ بیوتیک طبیعی


پارسینه: آش شلغم از دسته آش های بسیار خوشمزه و مقوی و مناسب برای روزهای سرد پاییز و زمستون است. اصالت این آش به شهر خراسان جنوبی باز می گردد.

دستور پخت آش شلغم، بمب آنتی‌ بیوتیک طبیعی

آش شلغم از دسته آش‌های بسیار خوشمزه و مقوی و مناسب برای روز‌های سرد پاییز و زمستون است. اصالت این آش به شهر خراسان جنوبی باز می‌گردد. این آش خوشمزه بسیار مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است در سراسر دنیا از شلغم در پخت غذا‌های خود استفاده می‌کنند چرا که شلغم یک سبزیجات کامل به حساب می‌آید. آش شلغم به واسطه داشتن شلغم خواص زیادی از جمله مناسب برای سلامت قلب و عروق، سلامت دستگاه گوارش، سلامتی ریه و .. هزاران خواص از برگ تا خود گیاه شلغم وجود دارد. امروز طرز تهیه آش شلغم با ماش و بدون گوشت بسیار خوشمزه را یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه آش شلغم

شلغم ۵۰۰ گرم
ماش ۱ پیمانه
سیر ۳ حبه
عدس ۱ لیوان
برنج ۱ پیمانه
پیاز ۲ عدد
سبزی آش ۴۵۰ گرم
پیاز داغ و نعنا داغ برای تزئین به مقدار لازم
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد آش شلغم

ابتدا برنج نیم دانه را با مقداری آب خیس کنید. شلغم‌ها را پوست بگیرید و نگینی خرد کرده. ماش و عدس را نیز شسته و نیم ساعت خیس کنید تا نفخش گرفته شود.


مرحله دوم: پخت عدس و ماش

ابتدا پیاز را نگینی ریز خرد کرده و داخل قابلمه مورد نظر با مقداری روغن تفت می‌دهیم تا طلایی و سبک شود سپس زردچوبه و فلفل سیاه و سیر رنده شده را افزوده تفت می‌دهیم تا عطر سیر خارج شود سپس عدس و ماش را افزوده و چند لیوان آب اضافه می‌کنیم زمان می‌دهیم تا حبوبات آش پخته شود.


مرحله سوم: اضافه کردن برنج و شلغم

وقتی عدس کمی نرم شد برنج را به همراه شلغم خرده شده اضافه و هم می‌زنیم و حرارت آش را کم می‌کنیم، زیرا زود ته میگیرد وقتی ۳۰ دقیقه از پخت گذشت سبزی آش را افزوده و درب قابلمه را نیمه باز می‌گذاریم و برای ۳۰ دقیقه دیگر زمان می‌دهیم تا آش جا بیفتاد.

مرحله چهارم: درست کردن نعنا داغ

داخل تابه یا شیر جوش کوچک روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس نعنا را اضافه و حرارت را خاموش می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم و نعنا داغ را به آش اضافه کرده و برای ۱۰ دقیقه زمان می‌دهیم.
مرحله آخر

در انتها نمک آش شلغم را اندازه کرده و داخل ظرف سرو کشیده با کشک و پیاز داغ تزئین کنید. نوش جان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!