دستگاه قضا در برخورد با جرائم علیه امنیت کشور کوتاه نخواهد آمد


دستگاه قضا در برخورد با جرائم علیه امنیت کشور کوتاه نخواهد آمد

قشم - رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضا در مورد برخورد با جرم به ویژه جرائم مهمی که علیه امنیت داخلی و خارجی جمهوری اسلامی است به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی در آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و جدید دادگستری شهرستان قشم با اشاره به مسائل و نا آرامی های اغتشاشات اخیر اظهار داشت: کم تر کسی وجود دارد که نداند دشمنان خبیث و پلید این نظام هیچگونه استاندارد، معیار، ارزش و اصولی برای خودشان ندارند، آنها هر روز به دنبال بهانه تازه ای هستند تا به دستاویز قرار دادن آن در موضوعات مختلفی از جمله مذهب، قومیت، زن، حجاب، پلیس و نظایر آن به نظام اسلامی ضربه ای بزنند.

وی ادامه داد: این ما و قومیت ها، مذاهب، علما، بزرگان و مسوولین هستند که بایستی بدانیم و بصیرت داشته باشیم که این ها به دنبال بهانه هستند و می خواهند از هر چیزی به عنوان یک ابزار استفاده کنند تا به اهداف مادی و شیطانی خودشان برسند، اگر چه که در این ۴۴ سال گذشته از انقلاب اسلامی به آن نرسیدن و از این به بعد هم از گذشته ناکام تر خواهند بود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان توضیح داد: دستگاه قضایی در مورد برخورد با جرم و به ویژه جرائم مهمی که علیه امنیت داخلی و خارجی ما هستند به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد، در کل دنیا و در تمام نظام های حقوقی دنیا هم همینطور است و همه کشورها و همه نظام ها به امنیت خودشان حساس هستند و معمولا جرائم و بزه ها علیه امنیت جرائمی هستند که مجازات های سنگین و باز دارنده ای به همراه دارند.

قهرمانی اضافه کرد: در کل استان هرمزگان هم دادستان مرکز استان و هم دادستان های شهرستان ها و به ویژه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم با نگاه ویژه موضوعات را رصد و پیگیری می کنند، ضمن اینکه ما ملاک و معیارمان قانون است و در مورد جنایت کارترین متهمان هم حقوق شهروندی، کرامت انسانی و رعایت قانون مدنظر ما قرار دارد.

وی گفت: طبق همان قانون برخورد ما با افراد آشوبگر و مخلین نظم و امنیت و افرادی که دست به اسلحه می برند، کسانی که اموال عمومی را تخریب می کنند، یا خودروهای سازمانی را آتش می زنند و افرادی که مرتکب قتل و ضرب و جرح می شوند بی گمان پاسخ ما قاطع باز دارنده و در نزدیکترین زمان ممکن هم خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه دادسرای قشم در ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در این شهرستان تاکنون حدود چهل یا پنجاه کیفرخواست صادر کرده است، افزود: ما نمی توانیم بنشینم و نگاه کنیم تا یک تبعه خارجی خودروی سازمانی ما را آتش بزند و در اغتشاشات شرکت کند و اموال عمومی را غارت و تخریب کند، این را هیچ نظام حقوقی در هیچ جای دنیا هم نمی پذیرد و هیچ کسی هم نباید توقع رفعت و مماشات از دستگاه قضایی در مقابل چنین افرادی داشته باشد در مورد این افراد هم مجازات های اصلی و هم مجازات های تکمیلی ان شاء الله قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی اظهار داشت: نکته تکمیلی این برخوردها این است که ما در رفتار و عملکردمان بایستی بیشترین جاذبه را هم داشته باشیم و نمی خواهیم هر کسی را به بهانه ای کوچکی از این نظام و از این حاکمیت خدای نکرده دور کنیم و برانیم.

قهرمانی اضافه کرد: ما بایستی تا آنجا که می توانیم این جاذبه را داشته باشیم، پیشگیری کنیم، آگاهی بخشی و هوشیاری در دستگیری ها و در برخورد داشته باشیم با کسانی که خدا نکرده از روی فریب یا از روی هیجان دست به اقداماتی می زنند در همان مراحل اولیه مدیریت و برنامه ریزی شوند تا خدای نکرده نخواهیم تعداد زیادی را در فرآیند کیفری و برخورد کیفری قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق