این میوه کلسترول و سفتی دیواره رگ ها را کاهش میدهد


 این میوه  کلسترول و سفتی دیواره رگ ها را کاهش میدهد

مصرف روزانه آووکادو کلسترول و سفتی دیواره رگ ها را کاهش میدهد و میتواند از وقوع حملات قلبی عروقی جلوگیری کند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از برنا، دلایل زیادی برای اضافه کردن زغال اخته، موز و نارنگی به رژیم غذایی شما وجود دارد، اما این‌ها تنها میوه‌هایی نیستند که باید به طور منظم مصرف کنید،. بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان اگر هر روز یک آووکادو بخورید، سطح کلسترول شما کاهش پیدا خواهد کرد.

در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد از 500 شرکت‌کننده خواسته شد هر روز یک آووکادوی بزرگ بخورند، در حالی که این درخواست از 500 شرکت‌کننده دیگر مطرح نشده بود.علاوه بر این، از 500 نفری که این میوه را جزئی منظم از رژیم غذایی خود نمی‌دانستند، خواسته شد که کمتر از دو آووکادو در ماه بخورند. زمانی که بازه زمانی شش ماهه به پایان رسید، مشخص شد شرکت‌کنندگانی که به طور منظم این میوه محبوب را مصرف می‌کردند، به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند و در نهایت سطح کلسترول آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

چشم‌انداز این تحقیق بسیار مناسب است؛ چرا که نمونه به صورت تصادفی و با تعداد زیادی از افراد مشخص شده است، سارا گلسر از پژوهشگران این پروژه در همین رابطه عنوان کرد که شرکت‌کنندگان در هر گروه نیز رژیم‌های اولیه مشابهی داشتند و در شاخص تغذیه سالم حدود 50 درصد به دست آوردند.

 این میوه  کلسترول و سفتی دیواره رگ ها را کاهش میدهد

گلاسر از سوی دیگر می‌گوید که یکی از اشکالات مهم این مطالعه این بود که آن‌ها داده‌هایی را در مورد مصرف دارو جمع‌آوری نکردند، این شامل مکمل‌ها و استاتین‌ها در طول آزمایش 6 ماهه است اما در عین حال، داده‌های پایه آنها همچنین از یادآوری 24 ساعته غذا برای جمع‌آوری داده‌هایی در مورد رژیم غذایی معمولی استفاده می‌کند، که به خوبی پرسشنامه بسامد غذا نیست، زیرا بررسی فقط یک روز واقعاً نماینده رژیم غذایی معمول یک فرد نیست. گلسر توضیح می‌دهد، در حالی که داده‌های دریافتی غذای آنها خوب به نظر می‌رسد، احتمالاً چیزهایی مانند میلک شیکی که جمعه گذشته خورده‌اند یا پیتزایی که هر جمعه می‌خورند از لیست جا مانده است.

دربارۀ اینکه آووکادو چگونه سطح کلسترول را کاهش می دهد، گلاسر می گوید که آن‌ها سرعت تجزیه لیپوپروتئین های غنی از تری گلیسیرید را افزایش می دهند و با متوقف کردن کبد از تولید VLDL بیشتر (یک سطح بدتر از LDL!)، این مسئله به این معنی است که LDL کمتری در جریان خون شما وجود دارد. . در نهایت، گلاسر اشاره می‌کند که بسیار رایج است که مردم به سرعت غذاهایی مانند گوشت قرمز، پنیر و دسرهای زیادی را در صورت تشخیص کلسترول بالا حذف کنند، در حالی که این غذاها نباید از غذای مردم حذف شود؛ چرا که جادوی تغذیه واقعاً در اینجا برای پیشگیری از بیماری اتفاق می افتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت