نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند


نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

دکتر میزبان با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در کشور سوئد، گفت: هدف اصلی ما از برپایی این نمایشگاه زمینه‌سازی برای ظهور منجی آخرالزمان(عج) است چراکه بنابر روایات امام زمان(عج) هنگام ظهور خود را به‌واسطه امام حسین(ع) معرفی می‌کنند.

دکتر «آلا میزبان»، مدیر فرهنگی نمایشگاه عکس اربعین در کشور سوئد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به این‌که نمایشگاه عکس اربعین از حدود پنج سال قبل در کشور سوئد برپا شده است، اظهار کرد: ما در این نمایشگاه که در شهرهای مختلف سوئد به ویژه اِستُکهُلم و مالمو برپا می‌کنیم، تصاویری با موضوع اربعین را در معرض دید عموم افراد قرار و درباره آن توضیحاتی به بازدیدکنندگان می‌دهیم، اگر افراد نیز پرسشی داشته باشند، پاسخ می‌دهیم.

نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

وی تصریح کرد: ایده برپایی نمایشگاه عکس اربعین از سوی جوانان عاشق امام حسین(ع) ساکن کشور سوئد مطرح شد. البته ایده اولیه این بود که در اروپا کاری برای سید الشهدا(ع) انجام شود و پس از بررسی‌های متعددی به این نتیجه رسیدیم که برپایی نمایشگاه عکس اربعین می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد. ما نیز تمام تلاش خود را در جهت حمایت‌های مالی، فکری و تجربی بر عهده گرفتیم و الحمدالله اکنون به صورت مستمر نمایشگاه برپا می‌شود.

میزبان، هلند و آلمان را از دیگر کشورهایی دانست که در آن نمایشگاه عکس اربعین برپا می‌شود و یادآور شد: البته ما تنها در کشور سوئد نمایشگاه عکس را برپا می‌کنیم ولی عده‌ای از جوانان شیعه در کشورهای آلمان و هلند نیز همین ایده را دنبال و پیاده سازی می‌کنند.

نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

وی هدف نخست از برپایی نمایشگاه عکس اربعین را رساندن پیام امام حسین(ع) به جهانیان به ویژه اروپائیان دانست و تصریح کرد: هدف اصلی ما از برپایی نمایشگاه عکس اربعین زمینه سازی برای ظهور منجی آخر الزمان(عج) است، چرا که در روایت داریم امام زمان(عج) در هنگام ظهور خود را به واسطه امام حسین(ع) معرفی می‌کنند، یعنی عنوان می‌کنند نوه چه شخصیت بزرگی هستند. به همین دلیل معتقدیم اگر می‌خواهیم زمینه ساز ظهور باشیم، نخست باید امام حسین(ع) را به مردم معرفی کنیم تا به هنگام ظهور صاحب الزمان(عج)، نام سید الشهدا(ع) برای مردم ناآشنا نباشد.

نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

مدیر فرهنگی نمایشگاه عکس اربعین در کشور سوئد درباره نحوه ارتباط گیری با بازدید کنندگان نیز خاطرنشان کرد: اصولاً مردم سوئد افراد اجتماعی نبوده و به سختی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، به تعبیر عامیانه افراد سردی هستند. به همین دلیل ما نمی‌توانیم صراحتاً با آن‌ها ارتباط گرفته و امام حسین(ع) را معرفی کنیم، بنابراین بروشورها و دفترچه‌هایی درباره سیدالشهدا(ع) و اربعین تهیه کرده و به آن‌ها می‌دهیم و امید داریم با مطالعه مطالب، به تحقیق بیشتری درباره اهل بیت(ع) بپردازند.

وی اضافه کرد: البته لازم است به این نکته نیز اشاره کنم صرف حضور افراد در نمایشگاه نیز برای ما دارای اهمیت است. چرا که حضور در چنین فضاهایی می‌تواند افراد را به راه راست هدایت و عاقبت به خیر کند. برای ما مهم رساندن پیام اربعین است، یعنی به دنبال انجام وظیفه هستیم نه نتیجه، چرا که نتیجه دست خداست. معتقدیم نمایشگاه می‌تواند تلنگری باشد تا بازدید کنندگان درباره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) به تحقیق بپردازند.

میزبان با بیان این‌که امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند «اءَیُّهَا النَّاسُ لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِى طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ اءَهْلِهِ؛ اى مردم! در راه هدایت از کمبود پیروان و طرفداران حق، نترسید.» گفت: البته در این مسیر شاهد رویش و ریزش نیز هستیم، یعنی برخی که قبلاً همکاری می‌کردند اکنون همکاری نمی‌کنند، با تمام این مسائل ما کار و وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

وی همچنین برپایی نمایشگاه عکس اربعین در سوئد را یک حرکت کاملاً خودجوش دانست و تأکید کرد: ما به هیچ وجه از هیچ نهاد، ارگان و سازمانی حمایت مالی دریافت نمی‌کنیم، بلکه تمام هزینه‌های آن از سوی جوانان عاشق امام حسین(ع) تأمین می‌شود. ما به هیچ فرد و نهادی وابسته نیستیم، بلکه تنها وابسته و متصل به دستگاه امام حسین(ع) هستیم که برایمان کافی است. چرا که شک نداریم تنها راه نجات، سوار شدن بر کشتی سید الشهدا(ع) است.

نمایشگاهی که زمینه‌سازی ظهور را در اروپا دنبال می‌کند

مدیر فرهنگی نمایشگاه عکس اربعین در کشور سوئد، یکی از راه‌های موفقیت برای انجام کارهای فرهنگی در کشورهای اروپایی را استفاده از تجارب دیگران بیان و اضافه کرد: اگر افرادی می‌خواهند کارهای فرهنگی شان در کشورهای اروپایی زودتر و بهتر جواب دهد، حتما ضمن شناخت فرهنگ مردم، از تجارب افرادی که قبلاً در این عرصه‌ها فعالیت می‌کردند، بهره ببرند. همچنین از انجام کارهای رسانه ای غافل نباشند که در معرفی هدفشان بسیار مفید است.

وی ادامه داد: نکته دیگر این‌که اگر کاری را برای امام حسین(ع) شروع کردیم از ریزش‌ها و تعداد اندک افراد نترسیم و به زخم زبان‌ها اهمیت ندهیم. چرا که کار کردن برای اهل بیت(ع) از توفیقات الهی است که اگر ما انجام ندهیم خداوند آن را به دیگری می‌دهد. خیال نکنیم با کار نکردن ما پرچم امام حسین(ع) زمین می‌ماند، این پرچم هرگز زمین نمانده و نمی‌ماند چه ما کار کنیم و چه نکنیم.

میزبان در پایان سخنان خود گفت: دشمن خیال کرد با شهادت حضرت ابوالفضل(ع) پرچم امام حسین(ع) روی زمین افتاد، در حالی که پرچم‌ها بلند شد و امروز شاهد بلند شدن این پرچم‌ها حتی در اروپا نیز هستیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا