بنیانگذار «لونا» تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت


بنیانگذار «لونا» تحت تعقیب اینترپل قرار گرفت

اینترپل با صدور اعلان قرمز برای «دو کوان»، بنیان‌گذار شرکت ترافورم لبز، سازنده رمزارز لونا از نیروهای اجرای قانون در کشورهای مختلف جهان خواست تا این فرد را پیدا و دستگیر کنند.

به گزارش بنکر (Banker)، استارتاپ آقای کوان مدتی پیش دچار فروپاشی شد و حدود ۴۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم را به باد داد.

اعلانی که برای کوان صادر شده ممکن است رویه‌ نادرستی را برای صنعت رمزارزها و فعالان این حوزه ایجاد کند، به‌خصوص اگر او به‌صورت غیرعمدی باعث از دست رفتن سرمایه‌های مشتریان شده باشد. صدور اعلان اینترپل از طرف سخنگوی دادستانی کره جنوبی تایید شده است.

«حسیب قورشی» از شرکت سرمایه‌گذاری Dragonfly اخیرا در پادکستی در این باره اعلام کرده است: «به‌عنوان کسی که کوان را دیدم…با صرف‌نظر از شخصیت او…فکر می‌کنم جرم‌انگاری برای شرکت ترا یک رویه‌ خطرناک است.» با این حال، قورشی تاکید کرد که او هم مثل خیلی‌های دیگر هنوز از جزئیات این پرونده آگاه نیست.

سازنده لونا به عدم همکاری با پلیس متهم بود


دادستانی کره جنوبی در هفته‌های اخیر تلاش زیادی برای دستگیری کوان داشته است. او چند هفته پیش به عدم همکاری متهم شد و ماموران اعلام کردند که فرار کرده است. آن‌ها همان موقع از پلیس بین‌الملل خواستند تا برای کوان اعلان قرمز صادر کند.
کوان چندی قبل در توییتی در واکنش به صدور دستور بازداشت خود نوشت: «ما در حوزه‌های قضایی متعددی در حال دفاع از خود هستیم. ما استانداردهای بالایی را برای حفظ درستی فعالیت‌هایمان در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم در ماه‌های آینده حقیقت را به روشنی آشکار سازیم.»

استیبل‌کوین UST و رمزارز لونا که از محصولات شرکت ترافورم لبز بودند، در ماه مه سقوط چشمگیری را تجربه کردند. کوان با تایید جامعه کاربران ترافورم این پروژه را احیا کرد، اما از کار روی بخش استیبل‌کوین آن امتناع نمود. جدا شدن UST از ارز متناظرش باعث سقوط هرچه بیشتر توکن لونا شد، چون این دو دارایی با یکدیگر درهم‌تنیده بودند.

سقوط توکن لونا همچنین باعث سقوط صندوق پوشش ریسک Three Arrows Capital شد. در نتیجه‌ این اتفاق، خیلی از شرکت‌های اعطای تسهیلات در حوزه رمزارزها از جمله BlockFi که برای این منظور میلیاردها دلار وام داده بودند، به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403