پیش‌بینی قیمت دلار در پایان شهریور


پیش‌بینی قیمت دلار در پایان شهریور

قیمت دلار روز گذشته تا نزدیک ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان هم پیش رفت اما روند بازار نزولی شد. قیمت دلار دیروز ۲۸ شهریور ماه به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت دلار در معاملات فردایی هم در همین بازه قیمتی است و تغییر چندانی نداشته است.

به گزارش بنکر (Banker)، اگرچه برخی معتقد بودند که دلار پتانسیل ورود به کانال‌‌ بالاتر را دارد اما قیمت دلار برگشت و امروز بدون تغییر خاصی در میانه کانال ۳۱ هزار تومان ماند. این برگشت سبب شد که برخی از کارشناسان ارزی اعلام کنند که احتمالا دلار پتانسیل لازم جهت ماندن در همین کانال را دارد. البته مشروط به اینکه خبر برجامی جدیدی منتشر شود.

اما در مقابل عده دیگری می‌گویند دلار در حال کانال‌سازی است و قرار نیست ناگهانی افزایش پیدا کند و نرخ دلار جهش داشته باشد. بلکه پیش‌بینی می‌شود که دلار با یک شیب ملایم به سمت بالا حرکت کند و در هفته‌های پیش رو رکورد جدید بزند. مگر اینکه برجام مانع حرکتش شود.


حرکت دلار به سمت ارزش ذاتی خود

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارها در گفتگو با تجارت‌نیوز افزایش قیمت دلار را یک مساله از پیش مشخص دانست و گفت: تا قبل از این جو مثبت بر بازار حاکم بود و قیمت را مهار می‌کرد اما حالا آن جو مثبت از بین رفته است. این مساله سبب شده قیمت دلار حرکت خود را آغاز کند و به سمت ارزش ذاتی خود برود.

حق‌شناس در باره ارزش ذاتی دلار می‌گوید: اگر قرار باشد دلار به سمت ارزش ذاتی خود حرکت کند ممکن است سقف قبلی را رد کند و شاهد رکورد جدیدی در قیمت دلار باشیم. دور از انتظار نیست که قیمت دلار رکورد ۳۲ هزار تومانی قبلی را بزند و حتی قیمت بالاتر را هم تجربه کند. البته ممکن است دولت در مقطعی با ارزپاشی بتواند می قیمت دلار کنترل کند اما چشم‌انداز کلی دلار تا پایان سال افزایشی است و احتمالا ثبت رکورد جدید وجود دارد.

به گفته این کارشناس بازارها، کنترل دستوری قیمت دلار، کاهش درآمدهای ارزی و کاهش درآمد مالیات در نیمه دوم سال و کسری بودجه از جمله عواملی است که نشان می‌دهد روند قیمت دلار در نیمه دوم سال صعودی است.


دولت مانع افزایش قیمت دلار می‌شود

اما علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد دولت در تلاش است که قیمت دلار را کنترل کند و آن را کاهش دهد. به گفته این کارشناس قطعا تا پایان مذاکرات برجام و مشخص شدن نتیجه نهایی آن و اتفاقاتی که در بعد سیاسی کشور رخ می‌دهد، این کنترل قیمتی ادامه دارد. اما اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در مذاکرات رخ دهد یا توافقی صورت نگیرد، روند صعودی دلار آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج