مسکو: تلفات سنگینی به نیروهای اوکراینی وارد کردیم


مسکو: تلفات سنگینی به نیروهای اوکراینی وارد کردیم

وزارت دفاع روسیه از وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیش از ۶۰۰ نظامی اوکراینی در حملات ۲۴ ساعت گذشته نیرو‌های روسیه به مواضع نیرو‌های اوکراین در مناطق مختلف درگیری کشته و مقادیر زیادی انواع تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از کشته شدن بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراینی و زخمی شدن حدود ۳۲۰ نفر دیگر در محور کراسنی لیمان خبر داد. وزارت دفاع روسیه همچنین شکست حمله نیرو‌های اوکراینی را به محور خرسون تأیید و اعلام کرد بیش از ۴۰۰ نفر از نیرو‌های کی یف کشته شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیرو‌های مسلح روسیه به عملیات نظامی ویژه با حملات موشکی به مناطق استقرار تیپ‌های مکانیزه ۹۲ و ۱۴ وابسته به نیرو‌های مسلح اوکراینی در محور درگیری در استان خارکیف ادامه می‌دهند که به کشته شدن بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی و انهدام ۱۲ واحد از تجهیزات نظامی در محور کراسنی لیمان منجر شد. نیرو‌های هوافضای روسیه به یگان‌هایی از نیرو‌های اوکراینی در جمهوری خلق دونتسک حمله کردند که خسارات دشمن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ کشته و ۳۲۰ زخمی بود و ۱۰ دستگاه تانک و ۲۵ دستگاه نفربر زرهی منهدم شد.

نظام کی یف کوشید در سه محور حملات تاکتیکی انجام دهد که حملاتش دفع شد و ۳۱ دستگاه تانک و ۷۸ واحد از تجهیزات ویژه منهدم شد و بیش از ۲۵۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

در محور دیگری نیرو‌های روس ۴۳ دستگاه تانک اوکراینی و ۸۹ واحد تجهیزات دیگر را منهدم کردند و بیش از ۴۰۰ سرباز اوکراینی را نیز کشتند. در نتیجه حملات دقیق موشکی نیرو‌های هوافضای روسیه در روز بیست و نهم سپتامبر گذشته بیش از ۳۵ عنصر از نیرو‌های امنیت ملی اوکراین از جمله شماری از مستشاران نظامی کشته شدند و حدود ۴۰ نفر نیز مفقود شدند.

در بیست و چهار ساعت گذشته در نتیجه حملات هوایی و تاکیتکی و هواپیما‌ها و یگان‌های موشکی و توپخانه ای، یگان توپخانه ۵۱ متعلق به اوکراین منهدم شد و شماری از افراد نظامی و تجهیزات نظامی در ۱۷۴ موضع هدف قرار گرفتند.

مرکز فرماندهی و نظارت گردان وابسته به تیپ ۴۶ هوابرد وابسته به نیرو‌های اوکراینی در خرسون و مواضع استقرار نیرو‌های اوکراینی در چند منطقه دیگر در خرسون و تیپ ۱۴ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراینی در خارکیف و پایگاه آموزشی هنگ نهم نیرو‌های گارد مرزی اوکراین زاپاروژیا هدف قرار گرفتند. هفت انبار سلاح متشکل از موشک و توپخانه و مهمات در استان خارکیف و استان نیکلایف منهدم شد. همچنین یک یگان راداری سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ منهدم شد.

در بیست و چهار ساعت گذشته سامانه دفاع هوایی روسیه، هشت فروند پهپاد اوکراینی را در دونتسک و خرسون منهدم کردند. همچنین ۲۲ موشک آمریکایی هیمارس رهگیری و منهدم شدند. همچنین یک فروند موشک بالستیک توچکا در خرسون رهگیری و منهدم شد.

از ابتدای عملیات نظامی در اوکراین ۳۱۰ فروند جنگنده, ۱۵۵ فروند بالگرد, ۲۱۳۴ پهپاد, ۳۷۸ سامانه دفاع هوایی, ۵۲۸۱ تانک و خودروی زرهی, ۸۵۸ پرتابگر موشک,۳۴۴۵ توپ و خمپاره انداز و ۶۱۲۶ خودروی نظامی منهدم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید