397 میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد زنجان هزینه شده است


397 میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد زنجان هزینه شده است

زنجان-مدیرکل اوقاف و امو خیریه استان زنجان گفت: بیش از ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلای زنجان جذب و ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مختار کرمی شامگاه یکشنبه در همایش وقف در محل زینبیه اعظم زنجان، بر لزوم تقویت و تبیین فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: باید این مهم در استان توسط رسانه‌ها به خوبی تقویت شود.

وی به جذب بیش از ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مصلی زنجان اشاره کرد و بیان داشت: ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت مساجد هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان یک هزار و ۴۵۷ مسجد، حسینیه و تکیه وجود دارد، افزود: ۱۸ بقعه و مرمت ۴۱ موقوفه و ارتقا بهره وری در استان انجام شده است.

کرمی تاکید کرد: برای تعمیر و مرمت کاروانسرای زنجان هفت میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه قیدار نبی با اختصاص ۶ میلیارد تومان، تکمیل پروژه پیامبر اعظم ۲ با پنج میلیارد تومان اعتبار انجام شده است، ابراز داشت: همچنین آماده سازی ۱.۵ هکتار از اراضی امامزاده قاسم در طارم برای کشت برنج با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه در استان زنجان ثبت وقف جدید در سال جاری افزایش یافته است، گفت: بیشتر وقف‌ها در بخش سید الشهدا و روضه خوانی است.

کرمی متذکر شد: وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس