ثبت‌نام 1996 اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران


ثبت‌نام 1996 اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

هیئت مدیره انجمن سینما جوان گفت: در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۹۹۶ اثر ثبت نام کردند که نسبت به گذشته ۲۲۰ اثر بیشتر دریافت شده است.

مهدی آذرپندار، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن سینما جوان و دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در برنامه «کافه رادیو» رادیو جوان درباره فیلم‌های کوتاه در جشنواره گفت: دریافت آثار در مرداد به اتمام رسید. نسبت به دوره‌های گذشته ۲۲۰ اثر بیشتر دریافت کردیم.

مهدی آذرپندار ادامه داد: ۱۹۹۶ اثر ثبت نام کردند که نسبت به سال‌های گذشته ۲۲۰ اثر بیشتر دریافت شده بود. در بخش بین‌الملل حدود ۵۰۰۰ اثر دریافت کردیم. باید گفت که جشنواره فیلم کوتاه تهران بین‌المللی‌ترین رویداد سینمایی است. چراکه این جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار است و در بخش بین‌الملل وارد رقابت اسکار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سینما جوان با بیان اینکه استقبال جهانی از این رویداد زیاد است، افزود: ۵ مرداد ارسال آثار در بخش داخلی به پایان رسید و بازبینی‌ها شروع شده است. از آنجایی که در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهار بخش داریم که شامل فیلم‌های داستانی، پویانمایی، تجربی و مستند است، آثار را در هر چهار بخش اعلام کردیم. در بخش بین‌الملل هم حداکثر این هفته یا هفته آینده فیلم‌ها اعلام می‌شود که بعد از آن وارد مرحله داوری خواهد شد.

دبیر سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کسانی که در خارج از ایران یا شهر‌های مختلف زندگی می‌کنند، بتوانند بخشی از فیلم‌ها را در بستر اینترنت ببینند، توضیح داد: بله، ما هنگام ثبت نام فیلم‌سازان از آن‌ها می‌پرسیم که آیا با نمایش آنلاین فیلمشان موافق هستند یا خیر. در این حین، تعدادی از فیلم‌سازان موافقت می‌کنند. از آنجایی که عده‌ای دیگر از فیلمسازان می‌خواهند در جشنواره‌های دیگر شرکت کنند یا نگران امنیت پخش فیلمشان هستند و ... با نمایش آنلاین فیلمشان موافق نیستند. در این جشنواره هم حدود ۵۰ درصد فیلم‌ها نمایش آنلاین دارند.

وی در پاسخ به این سوال که همچنان مانند دوره‌های گذشته و طبق سیاست بین‌المللی جشنواره، سینمای بومی مورد حمایت بیشتر جشنواره هست، افزود: بله. شعار این دوره از جشنواره «تنوع ژانر‌ها با نسبت بومی» است. ما معمولاً در همه ژانر‌ها و سلیقه‌ها فیلم نداریم. امسال تلاش کردیم که در این جشنواره تنوع ژانر داشته باشیم. ما امسال برای اولین‌بار در جشنواره فیلم حدود دو یا سه ژانر ترسناک داریم. فیلم کمدی، فانتزی، رازآلود و درام و ملو‌درام در جشنواره هست.

پیش از این، مهدی آذر‌پندار گفته بود، در بخش داستانی ۱۳۶۴ اثر، در بخش مستند ۲۶۱ اثر، در حوزه آثار تجربی ۲۶۴ اثر و در بخش پویانمایی ۱۰۷ اثر به دست ما رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید