لوح ثبتی گویش دماوندی رونمایی می‌شود


لوح ثبتی گویش دماوندی رونمایی می‌شود

دماوند- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دماوند از رونمایی لوح ثبتی گویش دماوندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام شریفی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به مصادف شدن هفته گردشگری با ایام عزاداری ماه صفر برنامه‌هایی توسط بخش خصوصی برای گردشگری در نظر گرفته شده که شامل تخفیف‌های برای گردشگران و اجرای مراسم و برنامه‌های مربوطه است و این برنامه‌ها تا پایان سال ادامه دار خواهند بود.

شریفی افزود: مراسم روز بزرگداشت ثبت ملی شهر دماوند با همکاری شهرداری و دانشگاه آزاد امسال برای دومین سال متوالی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه صنایع دستی با محوریت دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: این مورد از دیگر برنامه‌هاست که همه هنرمندان و کارآفرینان در این مهم حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دماوند بیان داشت: در این ایام از لوح ثبتی گویش دماوند رونمایی می‌شود که موفق شدیم گویش دماوندی را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

وی عنوان داشت: در خردادماه این لوح ثبتی توسط معاون میراث فرهنگی کشور به استاندارد تهران ابلاغ شد و در مراسم رونمایی از این لوح ثبتی از فعالان گویش دماوندی مؤثر نیز تقدیر خواهد شد.

شریفی گفت: لوح ثبتی اهمیت موضوع و تاریخ ثبت را نشان می‌دهد که حاوی امضای معاون میراث فرهنگی کشور و مدیرکل دفتر ثبت میراث فرهنگی کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403