موسسات آموزشی دریانوردی در هرمزگان تاسیس می‌شود


موسسات آموزشی دریانوردی در هرمزگان تاسیس می‌شود

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: موسسات آموزشی دریانوردی در هرمزگان تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس‌نژاد در آیین روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: این روز با هدف ارائه دستاوردهای صنعت حمل ونقل دریایی و همچنین همگرایی و همراهی همه ارگانها در راستای ارتقا کمی و کیفی فنی این صنعت راهبردی در سطح دنیا برگزار می شود.

وی از دیگر موضوعات مهم برگزاری روز جهانی دریانوردی به تقدیر از دست اندارکاران بخش صنعت حمل و نقل دریایی، فرهنگ‌سازی برای حضور جوانان استان به سمت حرفه دریانوردی و استفاده بیشتر از توانمندی بانوان در صنعت حمل و نقل دریایی عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: نخستین مکانی که در تیررس تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت صنعت حمل و نقل دریایی است و لازمه پویایی این صنعت فعالیت در بالاترین سطح استاندارد جهانی است.

عباس نژاد افزود: یکی از موضوعاتی که همواره صنعت حمل‌ونقل دریایی را به عنوان یکی از شاخص‌ترین الگوهای حمل‌ونقلی در تجارت جهانی دریانوردی با دیگر شقوق حمل و نقل متمایز می کند، بحث ایمنی و امنیت این صنعت و حجم گسترده کالاهایی است که در دنیا جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه راندمان بالای حمل ونقل از ورود تکنولوژی‌های جدید، نیروی انسانی مطلوب و لجستیک باکیفیت به وجود می‌آید، به شعار امسال روز جهانی دریانوردی با عنوان «استفاده از فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبزتر» ارتقاء ایمنی و محیط زیست اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی حمل و نقلی دریایی کشور در توسعه تجارت جهانی گفت: در راستای اهمیت این موضوعات و ضرورت توسعه و تجارت این صنعت، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی به موضوع بحث فناوری‌های جدید در صنعت حمل و نقل دریایی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان ورود کرده است.

عباس نژاد با اشاره به اینکه مقرر شده برای به کارگیری و جذب جوانان بومی و علاقه‌مند به صنعت دریانوردی، موسسات دریانوردی در استان تاسیس شود، اظهار کرد: تسهیلاتی هم برای آموزش‌های دریانوردی برای جوانان علاقه‌مند به این حرفه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ساخت تجهیزات دریایی در استان آغاز شده است، تصریح کرد: یک شرکت دانش بنیان دستگاه تجهیز پردازش آب توازن کشتی‌ها را در استان ساخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در