کسب 20 مدال طلا در المپیاد های جهانی توسط دانش آموزان ایرانی


کسب 20 مدال طلا در المپیاد های جهانی توسط دانش آموزان ایرانی

وزیر آموزش و پرورش گفت : زمینه های همکاری فراوانی میان ۲ کشور ایران و ونزوئلا وجود دارد و اولین آن تربیت نیروی انسانی و استفاده از امکانات و برگزاری المپیاد های مختلف است .

یوسف نوری در دیدار با هیئت علمی و فرهنگی دانش آموزان نخبه کشور ونزوئلا گفت: نقطه مشترک ایران و کشور ونزوئلا ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار است. نقطه مشترک دوم که استکبار جهانی برای ممانعت از پیشرفت ما بر آن تمرکز دارد نفت و نیروی انسانی است اما با وجود این توطئه در ۴۳ سال گذشته برای کشور داشته محرومیت‌ها محدودیت نشده است.

او گفت: جوانان المپیادی ما فقط در سال میلادی گذشته ۲۰ مدال طلا کسب کرده‌اند.

نوری بیان کرد: در حوزه نفت نیز با دانش فنی خود و همت جوانان به پیشرفت‌های بزرگی رسیده‌ایم. در حوزه‌های سلول‌های بنیادی در رتبه‌های مهم جهان قرار داریم. در پزشکی و ساخت واکسن نیز جزء ۱۰ کشور برتر جهان هستیم.

نوری گفت: هر چه داریم از دانش آموزان و معلمان است و در مجمع ملی سازمان ملل شعار اصلی دگرگونی آموزش بود. این شعار برای حکمرانی جهانی و نظام سلطه است. یعنی از طریق آموزش بر تمامی جهان سلطه پیدا کنند و باید استقلال خود را از طریق نظام آموزش خودمان به جهان نشان دهیم.

او گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی میان ۲ کشور ایران و ونزوئلا وجود دارد و اولین آن تربیت نیروی انسانی و استفاده از امکانات و برگزاری المپیادهای مختلف است.

او ادامه داد: خدمات ساخت‌وساز و تجهیزات مدارس از دیگر راه‌های همکاری ما می‌تواند باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست ما این است که با کشورهای حوزه مقاومت همکاری‌های بزرگ و مهمی داشته باشیم و تفاهم‌نامه خود را عملیاتی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال