نصب پیشرانه 2JZ مشهور روی تویوتا GR86 صفرکیلومتر!


نصب پیشرانه 2JZ مشهور روی تویوتا GR86 صفرکیلومتر!

اگر بخواهیم یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین پیشرانه‌های دنیا را نام ببریم قطعاً پیشرانه ۲JZ یکی از آن‌ها خواهد بود. اکثر طرفداران خودروهای اسپرت که به دنبال این پیشرانه هستند معمولاً خودروهای قدیمی و کارکرده را انتخاب کرده و سپس پیشرانه ۲JZ را روی...

اگر بخواهیم یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین پیشرانه‌های دنیا را نام ببریم قطعاً پیشرانه ۲JZ یکی از آن‌ها خواهد بود. اکثر طرفداران خودروهای اسپرت که به دنبال این پیشرانه هستند معمولاً خودروهای قدیمی و کارکرده را انتخاب کرده و سپس پیشرانه ۲JZ را روی آن‌ها نصب می‌کنند اما خودرویی که در ادامه خواهیم دید داستان متفاوتی دارد زیرا مالک آن یک دستگاه تویوتا GR86 صفرکیلومتر را برای این کار انتخاب کرده است.

نصب پیشرانه 2JZ مشهور روی تویوتا GR86 صفرکیلومتر!

خودروی موردبحث تنها ۶ کیلومتر کار کرده است. مالک این تویوتا یعنی جف وودراف می‌گوید زمان زیادی را برای یافتن GR86 مخصوص این پروژه صرف کرده است. پس از یافتن خودروی موردنظر، نمایندگی تأکید داشته که او خودرو را نراند. در حقیقت زمانی که وودراف خودرو را خریداری کرده محل ویژه نصب پلاک روی تویوتا وجود نداشته است. پس از بردن GR86 به خانه، وودراف سریعاً پیشرانه ۲.۴ لیتری بوکسوری را با نمونه ۲JZ-GE متعلق به سدان لکسوس IS 300 تعویض می‌کند. او حتی خودرو را برای چند کیلومتر با پیشرانه اصلی و استاندارد نرانده است.

نصب پیشرانه 2JZ مشهور روی تویوتا GR86 صفرکیلومتر!

به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، این پیشرانه ۲JZ-GE تغییر چندانی نداشته و وودراف در نصب آن روی GR86 تلاش زیادی نیاز نداشته است. البته برخی تنظیمات برای گیربکس موردنیاز بوده اما فضای کافی برای پیشرانه وجود دارد. صحبت از گیربکس شد و باید گفت او از گیربکس دستی سری W تویوتا که در سوپرا بکار رفته استفاده کرده است. وودراف می‌گوید این پیشرانه با استفاده از پمپ گاز قدرت ۵۰۰ اسب بخاری را به چرخ ها می‌فرستد. اگرچه این تویوتا GR86 می‌تواند اولین مدل با پیشرانه ۲JZ در آمریکای شمالی باشد اما اولین نمونه در دنیا نیست زیرا وودراف می‌گوید برای این کار از دایگو سایتو الهام گرفته فردی که دو خودروی دریفت را در ژاپن با همین تنظیمات ساخته است. هر دو خودروی سایو از کیت آئرودینامیک پاندم ترا کیوتو استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود