دام های سبک و سنگین در استان زنجان پلاک گذاری شوند


دام های سبک و سنگین در استان زنجان پلاک گذاری شوند

زنجان- مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: دام سبک و سنگین در استان زنجان باید هویت دار شوند و یکی از شرایط لازم در ضوابط نگهداری و خرید و فروش دام، پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین است.

محمدباقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دام سبک و سنگین در استان زنجان باید هویت دار شوند، گفت: یکی از شرایط لازم در ضوابط نگهداری و خرید و فروش دام، پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین است.

وی ابراز کرد: هدف از طرح پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین داشتن بانک اطلاعاتی دقیق برای آمارگیری به منظور برنامه‌ریزی جهت واکسیناسیون، امور تشخیص و درمان دام، اصلاح نژاد دام، میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام و جلوگیری از قاچاق دام است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه صدور گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای برای تردد دام‌های زنده اعم از گاو و گوساله، گاومیش، گوسفند و بره، بز و بزغاله و اسب فقط به شرط داشتن پلاک انجام می‌شود، گفت: براساس ضوابط و مقررات موجود دام‌های فاقد پلاک، حتی در محل نگهداری آن‌ها نیز قاچاق محسوب خواهد شد.

حاج کاظمی تاکید کرد: همه بهره‌برداران در استان زنجان موظف هستند با مراجعه به اتحادیه دامداران و شرکت‌های مورد تأیید معاونت بهبود امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به ثبت واحدهای مربوطه و پلاک‌گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

وی گفت: کشتارگاه‌ها نیز از پذیرش دام‌های فاقد پلاک و مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای منع هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان بیان داشت: متصدیان کشتارگاه‌های دام نیز شماره پلاک دام‌های کشتاری را در سامانه سازمان دامپزشکی ثبت و به صورت اتوماتیک از جمعیت دامی کشور حذف خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید