با چند روش ساده، موهای نازک خود را تقویت کنید!


با چند روش ساده، موهای نازک خود را تقویت کنید!

رشد مجدد موهای نازک: نازک شدن مو یکی از مشکلات رایجی است که هر فردی صرف نظر از سن و جنسیت ممکن است به آن دچار شود. دلایل زیادی در مورد نازک شدن مو وجود دارد از جمله عدم تعادل هورمونی، یائسگی، درمان های سرطان، داروها و غیره.

با چند روش ساده، موهای نازک خود را تقویت کنید!

چشمک: رشد مجدد موهای نازک: نازک شدن مو یکی از مشکلات رایجی است که هر فردی صرف نظر از سن و جنسیت ممکن است به آن دچار شود. دلایل زیادی در مورد نازک شدن مو وجود دارد از جمله عدم تعادل هورمونی، یائسگی، درمان های سرطان، داروها و غیره. مهم نیست که دلیل نازک شدن مو چیست، شما می توانید در بخش آرایش و زیبایی چشمک از این ۸ روش موثر برای رشد مجدد مو استفاده کنید.

۱۰ روش آسان و تایید شده برای رشد مجدد موهای نازک

۱.اسانس درمانی را امتحان کنید

رشد مجدد موهای نازک، استفاده از اسانس یکی از داروهای رایجی است که می تواند از نازک شدن موها جلوگیری کند. در یک مطالعه، مشخص شد که روغن‌های ضروری مانند نعناع، ​​اسطوخودوس و آویشن می‌توانند برای پوست سر مفید باشند و همچنین از نازک شدن موها جلوگیری کنند.

می توانید اسانس را با هر روغن حامل دلخواه خود اضافه کنید و روی ریشه های مو بمالید. علاوه بر این، برای جلوگیری از مشکل نازک شدن مو، باید به طور منظم از روغن جوجوبا و روغن هسته انگور استفاده کنید.

۲.پوست سر خود را ماساژ دهید

این درمان ممکن است یک روش نه چندان موثر به نظر برسد. اما متخصصان در سراسر جهان معتقدند که ماساژ پوست سر می تواند به تقویت گردش خون کمک کند که به افزایش خون رسانی به پوست سر کمک می کند.

با ماساژ دادن پوست سر می توانید مطمئن شوید که روغن عمیقا به داخل ریشه های مو نفوذ می کند و همچنین پوست سر مواد مغذی را به طور کامل خیس می کند. ماساژ اساسا برای جلوگیری از نازک شدن مو و مشکلات ریزش مو مفید است.

با چند روش ساده، موهای نازک خود را تقویت کنید!

۳.از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

رشد مجدد موهای نازک، زمانی که زیر نور آفتاب بیرون می روید، باید سر و موهای خود را با یک کلاه یا پارچه بزرگ بپوشانید. این نه تنها به محافظت از موهای شما کمک می کند، بلکه از نازک شدن مو نیز جلوگیری می کند. به طور کلی، اشعه های مضر UVB و UVA به پوست سر نفوذ می کنند و باعث ریزش مو یا نازک شدن مو می شوند.

همیشه باید از محصولات ضد آفتاب برای مو استفاده کنید یا می‌توانید از نرم‌کننده‌های حاوی اکسید روی نیز استفاده کنید تا از پوست سر و موهای شما محافظت کند.

۴.لیزر درمانی

برای جلوگیری از نازک شدن مو، می توانید لیزر درمانی را انتخاب کنید. لیزر درمانی می تواند به کاهش التهاب در فولیکول ها که از نازک شدن موها جلوگیری می کند، کمک کند. لیزر درمانی را نمی توان در خانه انجام داد و معمولاً ۲ تا ۳ ماه طول می کشد تا موها بافت و استحکام اولیه خود را به دست آورند. لیزر درمانی باید تحت هدایت مناسب انجام شود.

۵.روغن اسطوخودوس درمانی

رشد مجدد موهای نازک، یکی از بهترین روغن هایی که می تواند به تقویت رشد مو و جلوگیری از نازک شدن مو کمک کند، اسانس اسطوخودوس است. نظریه های مختلفی وجود دارد که مزایای روغن اسطوخودوس را برای رشد مجدد مو و کاهش نازک شدن مو توضیح می دهد.

ماساژ درمانی با این روغن باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و در نتیجه از مشکل نازک شدن مو جلوگیری می کند.

با چند روش ساده، موهای نازک خود را تقویت کنید!

۶.درمان با ماینوکسیدیل

رشد مجدد موهای نازک، ماینوکسیدیل یکی از مایعات مفیدی است که می تواند به مبارزه با ریزش مو و مشکل نازک شدن مو کمک کند. ماینوکسیدیل به راحتی در بازار موجود است و بدون تجویز پزشک قابل استفاده است. برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید حداقل به مدت ۲۰ هفته از ماینوکسیدیل استفاده کنید.

این مایع یک داروی موثر است که می تواند به جلوگیری از مشکل نازک شدن مو کمک کند. تعداد کمی از عوارض جانبی ماینوکسیدیل ضربان قلب سریع یا تحریک پوست سر است.

۷.از برس زدن شدید موها خودداری کنید

هنگامی که موهای خود را شانه می کنید یا برس می زنید، باید به فشاری که وارد می کنید توجه کنید. متخصصان مو ادعا می‌کنند که شانه کردن بیش از حد یا شدید موهای تان می‌تواند به مو آسیب برساند و همچنین منجر به مشکل نازک شدن مو شود. شما باید از موهای خود بسیار با ملایمت مراقبت کنید. برای جلوگیری از گره خوردن مو، همیشه از یک شانه دندانه دار استفاده کنید.

۸.تزریق کورتیزون

رشد مجدد موهای نازک، تزریق کورتیزون ممکن است دردناک باشد اما در درمان مشکل نازک شدن مو موثر است. تزریق مستقیم کورتیزون به پوست سر می تواند به جلوگیری از فعالیت های هورمونی که باعث ریزش مو یا مشکل نازک شدن مو می شود کمک کند. این به ویژه برای افرادی که با بیماری التهابی پوست سر مواجه اند، مفید است.

بیشتر بخوانید: ۵ روش جادویی برای رشد مجدد موهای ریخته در خانم ها!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !