حق بهره‌برداری حمام‌های تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود


حق بهره‌برداری حمام‌های تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

شهرکرد_ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای واگذاری حق بهره‌برداری حمام‌های تاریخی به بخش خصوصی آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جیلان ظهر دوشنبه به‌مناسبت هفته گردشگری در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم‌اکنون ۶۰۰ حمام تاریخی در این استان وجود دارد که از ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

وی‌با اشاره به وارد شدن بیشترین خسارت به بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری از سوی دستگاه‌های اجرایی دولتی افزود: مردم نمی‌توانند خسارت چندانی به آثار باستانی وارد کنند و بیشتر خسارت‌های وارده ناشی از ناآگاهی است.

جیلان چهارمحال و بختیاری را نسبت به سایر استان‌ها دارای قدمت بیشتری اعلام و تصریح کرد: کتیبه‌هایی با قدمت ۹ هزار سال نشان‌دهنده تمدن بالا در این استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود سنگ‌ها، آجرها و سفال‌های قدیمی با اهمیت بالا در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مردم نباید به محدوده‌های میراثی و باستانی تعرض کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری این استان را به‌عنوان قطب گردشگری طبیعت‌محور کشور اعلام و تأکید کرد: به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان ساخت هتل ستاره از سوی آستان قدس رضوی در شهرکرد جزو دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ورود ۱۰ میلیون مسافر و گردشگر به چهارمحال و بختیاری در یک‌سال اخیر اظهار داشت: در نوروز ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیون مسافر و گردشگر از جاده‌های استان عبور کردند.

جیلان تمامی خانه‌های روستایی و شهری قدیمی را دارای ظرفیت تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی اعلام و بیان کرد: ایجاد اردوگاه‌های در مناطق مختلف استان می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند.

وی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را ۱۶۰ میلیارد ریال دانست و گفت: از این مبلغ تنها ۳۳ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند