تصادفات منجر به فوت در خراسان شمالی 7 درصد کاهش یافت


تصادفات منجر به فوت در خراسان شمالی 7 درصد کاهش یافت

رکنا: رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: تصادفات منجر به فوت در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این استان هفت درصد کاهش یافت.

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ سرهنگ احمد خندانی مقدم اظهار داشت: در این مدت؛ ۲۷ فقره تصادف منجر به فوت در شهرهای استان گزارش شد که از لحاظ تعداد حوادث هفت درصد کاهش یافت در حالی که شمار قربانیان این سوانح با مدت مشابه پارسال برابری می کند و این نشان دهنده شدت تصادفات است.

وی تصریح کرد: نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۷۴ فقره تصادف منجر به جرح در شهرهای استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه ۱۷ درصد افزایش یافت و در این مدت شمار مجروحان این سوانح هم با ۱۵ درصد افزایش، یکهزار و ۴۶۸ نفر گزارش شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در مجموع نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۷۴۲ فقره تصادف در شهرهای استان ثبت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد افزایش دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: نیمه نخست امسال ۳۰ نفر در تصادفات شهری استان جان باختند که ۸۰ درصد از آنان، عابران پیاده و موتور سیکلت سواران هستند.

سرهنگ احمد خندانی مقدم خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۳ نفر راننده موتورسیکلت و یک نفر سرنشین این وسیله نقلیه در سوانح رانندگی شهری جان باختند که آمار بسیار بالا و نگران کننده است.

وی گفت: شهرستان شیروان با هفت نفر، اسفراین ۶ نفر و بجنورد پنج نفر بیشترین قربانیان سوانح رانندگی شهرهای استان را به خود اختصاص داده اند و بیشتر این قربانیان نیز عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

امیرذکا / خراسان شمالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث جاده ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان