تایوان به دنبال روابط عمیق‌تر با آلمان برای مقابله با اقتدارگرایی است


به گزارش شفاف به نقل از اسپوتنیک،تسای اینگ وون، رئیس‌جمهور تایوان در دیدار با هیئت پارلمانی آلمان در تایپه نسبت به گسترش جهانی اقتدارگرایی هشدار داد و گفت: دقیقاً به همین دلیل است که همه کشورهای دموکراتیک برای دفاع مشترک از ارزش‌هایی مانند آزادی...

به گزارش شفاف به نقل از اسپوتنیک،تسای اینگ وون، رئیس‌جمهور تایوان در دیدار با هیئت پارلمانی آلمان در تایپه نسبت به گسترش جهانی اقتدارگرایی هشدار داد و گفت: دقیقاً به همین دلیل است که همه کشورهای دموکراتیک برای دفاع مشترک از ارزش‌هایی مانند آزادی و دموکراسی متحد شده و همکاری می‌کنند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان ویدئوی این دیدار را منتشر کرد. تسای با اشاره به چالش‌های مشترک دیگر مانند کووید-19 و تغییرات آب و هوایی، گفت تایوان مشتاقانه منتظر تعمیق همکاری با آلمان در زمینه‌های مختلف و حفظ مشترک عدالت، صلح و پایداری زیست‌محیطی است.

رهبری هیئت آلمانی را کلاوس-پیتر ویلش، که ریاست گروه دوستی پارلمانی آلمان و تایوان را بر عهده دارد، بر عهده دارد. تسای از هیئت به دلیل سفر به تایوان در یک زمان حساس تشکر کرد، که به گفته او اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این اولین دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از زمان شروع همه گیری COVID-19 در اواخر سال 2019 است.

تسای همچنین گروه قانونگذاران و پارلمان فدرال آلمان را "نیروی مهم برای تایوان" خواند.

ویلش با توصیف تایوان به عنوان "دوست مهم آلمان" گفت که برای برلین مهم است که در همکاری ها و تبادلات دوجانبه با تایپه به ویژه از طریق تقویت روابط دیپلماتیک شرکت کند. در مورد حمله روسیه به اوکراین، ویلش از شجاعت مردان و زنان اوکراینی در دفاع از کشور، آزادی و دموکراسی خود تمجید کرد.

از آنجایی که برخی ابراز نگرانی کرده‌اند که شی جینپینگ، رئیس جمهور چین ممکن است به دنبال ابزار نظامی برای تصرف تایوان باشد، ویلش بر مخالفت پارلمان آلمان با تلاش‌های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان تاکید کرد. او گفت: «اگر تایوان در معرض تهدید نظامی باشد، ما شجاعانه برای کمک به تایوان و حمایت از تایوان خواهیم ایستاد.

ویلش گفت که مردم تایوان باید به توسعه دموکراتیک خود که به گفته او "در آسیا اهمیت زیادی دارد" افتخار کنند.

وی همچنین از عملکرد اقتصادی تایوان به ویژه در مورد نیمه هادی ها قدردانی کرد و گفت که بدون آنها "صنعت جهانی ممکن است مشکل بزرگی داشته باشد."

این هیئت هفت نفره فراحزبی روز یکشنبه برای یک دیدار پنج روزه وارد شد. این گروه همچنین با دیگر رهبران ارشد دیدار خواهد کرد و از قوه مقننه، اتاق های فکر و سازمان های امنیتی بازدید خواهد کرد.

وزارت امور خارجه تایوان اعلام کرد که آلمان پس از فرانسه دومین کشور اروپایی است که به دنبال تشدید تنش ها در دو طرف تنگه تایوان در ماه اوت به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هیئتی را به تایوان اعزام می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا