مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه رشت برگزار شد


مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه رشت برگزار شد

رشت- مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه رشت با حضور نیروهای امدادی و خدماتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن میرحسینی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه این مانور با اشاره به برگزاری مانور طرح اضطراری دو سالانه در فرودگاه رشت اظهار کرد: اجرای این طرح از الزامات ایکائو و سازمان هواپیمایی کشوری است.

مدیر کل فرودگاه گیلان افزود: در این طرح یک سانحه فرضی برای هواپیمای باری با ۱۰ سرنشین و سوخت کامل ایجاد شد، افزود: ناظرانی از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز حضور داشتند تا اقدامات انجام شده را ارزیابی کنند.

ارزیابی ظرفیت‌های امدادی و نجات در طرح مانور اضطرار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: تمرین کامل طرح اضطراری با هدف ارزیابی توان عملیاتی سازمان‌ها در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه ارتباطات، فرماندهی و هماهنگی در مدیریت بحران‌، آشنایی سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط در هنگام بحران با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق برگزار شد.

سیاوش غلامی افزود: در مانور امروز برای اولین بار انفجار و آتش سوزی برخورد هواپیمای مسافربری در حال خزش و خودروی حامل سوخت در انتهای باند پروازی فرودگاه طراحی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های استفاده شده در این تمرین تصریح کرد: مانور کامل طرح اضطراری به همت معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان و با حضور عوامل امدادی از جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و همچنین به همراه لجستیک لازم از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در مدت زمان ۷۵ دقیقه برگزار شد.

غلامی اظهار داشت: در این تمرین از خودروهای آتش نشانی به روز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، خودروی امداد و نجات فرودگاهی استفاده شد.

فرودگاه رشت معین شماری از فرودگاه‌های بزرگ کشور از قبیل مهرآباد و امام خمینی تهران است و هرساله شمار زیادی از فرودهای اضطراری مقصدهای گوناگون هوایی اعم از داخلی و خارجی در آن انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی