راه اندازی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند و مشارکت ایران و پاکستان و عمان


راه اندازی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند و مشارکت ایران و پاکستان و عمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در همایش روز جهانی دریانوردی گفت: مرکز امنیت دریایی مشترک بین ایران، عمان و پاکستان با تمرکز بر اقیانوس هند ایجاد می‌شود.

راه اندازی مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند و مشارکت ایران و پاکستان و عمان

به گزارش ایران اکونومیست، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امشب در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی در محل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: براساس توصیه مقام معظم رهبری سواحل مکران باید آباد شود و بندر راهبردی جاسک در منطقه مکران باید راه‌اندازی شود و سواحل مکران از محرومیت خارج شود.

وی افزود: بحث پسکرانه در دریاها باید جدی گرفته شود و از ظرفیت پسکرانه‌ها باید حداکثر استفاده را داشته باشیم.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت دریا برای تولید محصولات شیلاتی می‌تواند گره‌گشای اقتصاد کشور باشد و اقتصاد ما باید دریامحور باشد.

شهرام ایرانی گفت: قرار است در یک همکاری مشارکتی بین ایران، عمان و پاکستان مرکز امنیت دریایی با تمرکز بر اقیانوس هند افتتاح شود.

* معاون سازمان بنادر: 3 فروند کشتی اقیانوس پیما طراحی کرده و ساخته ایم

در این مراسم همچنین مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت دریایی ما رو به جلو حرکت می‌کند و آوازه ناوگان کشتی‌های باری و نفتکش ایرانی در دنیا پیچیده است. به گونه‌ای در دهه هفتاد و هشتاد خورشیدی ایران جزو بهترین‌های دنیا در زمینه نفتکش بود و سال های 2006 و 2011 ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در دنیا برتر شدند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر همچنین از طراحی و ساخت سه فروند کشتی اقیانوس پیما و غول پیکر خبر داد و گفت: حضور ایران در آب‌های حاکمیتی و اقیانوس‌ها در دهه 90 همچنین شناسایی شناورهای متخلف در قاچاق سوخت و خودکفایی در صنعت دریایی از دستاوردهای صنعت دریایی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبز اعلام شده است. همچنین استفاده از بنادر و کشتی‌های هوشمند و دارای راندمان بالا در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. کشتی‌هایی که میزان آلایندگی و سولفور کمتری در محیط زیست دارند.

علی نازی اظهار داشت: ساخت دستگاه‌های تصفیه آب توازن کشتی‌ها و پلاک هوشمند شناورها از اقداماتی است که توسط متخصصان داخلی انجام شده است. همچنین به‌روزرسانی سامانه‌های آموزشی، برگزاری 618 دوره آموزشی و 44 هزار سند برای دریانوردان و برگزاری 223 دوره کارورزی برای دانشجویان در شناورهای ایرانی و حمایت مالی از استانداردسازی شناورها و همچنین احداث اسکله‌های گردشگری در سواحل بوشهر و کیش از جمله اقدامات سازمان دریانوردی است.

وی از تیم امنیت دریایی در مسئله بازپس‌گیری نفت سرقت شده ایران از کشتی‌های یونانی و بازپس‌گیری حق ملت ایران تقدیر کرد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان