اعلام فهرست جدید کالا‌های واردات ممنوع، به زودی


اعلام فهرست جدید کالا‌های واردات ممنوع، به زودی

سخنگوی وزارت صمت در حال حاضر ۲ هزار و خورده‌ای کالا ممنوعه داریم که قرار است فهرست آن‌ها طی امروز یا فردا منتشر شود.

اعلام فهرست جدید کالا‌های واردات ممنوع، به زودی

به گزارش راهبرد معاصر؛ آقای امید قالیباف گفت:براساس ماده ۱۶ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، خدماتی و حمایت از کالای ایرانی مصوب اردیبهشت ۱۳۹۸ وزارت صمت مکلف شده است ثبت سفارش کالاهای مصرفی و بادوام خارجی دارای مشابه ایرانی را که با کیفیت مناسب و به میزان کافی تولید شده باشد تا پایان مدت قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، کشور ممنوع شده و یا براساس ماده (۲۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از موانع تعرفه‌ای و فنی برای مدیریت واردات استفاده کند.

به گفته او، ما مشکل انتشار نداریم، چون بیشتر کالا‌ها، نیاز اساسی کشور و جامعه نیست و مهم تلقی نمی‌شوند در این بین به تجار هم کالا‌های ممنوعه اعلام شده است.

قالیباف گفت: کالا‌هایی هستند که موردنیاز و مصرف عموم مردم بوده، به صورت مستمر مورد استفاده قرار می‌گیرند. محصولات صنعتی و غیرصنعتی که برای تولید و یا فرآوری این قبیل کالا‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. مشمول این تعریف می‌شوند همچنین کالا‌هایی هستند که به معیشت مردم ارتباط ندارند، تزئینی هستند و بنا به ذوق و سلیقه شخصی افراد، مورد مصرف قرار می‌گیرند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت در حال حاضر ۲ هزار و خورده‌ای کالا ممنوع داریم و قرار است فهرست این کالا‌ها طی امروز یا فردا منتشر شود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق