هشدار درباره خطر کمبود گاز در انگلیس


هشدار درباره خطر کمبود گاز در انگلیس

هم زمان با افزایش سه برابری بهای انرژی در انگلیس، نهاد ناظر بر عملکرد شرکت های توزیع کننده برق و گاز در این کشور (آفجم) نسبت به خطر جدی کمبود گاز در فصل زمستان هشدار داد.

هشدار درباره خطر کمبود گاز در انگلیس

به گزارش راهبرد معاصر این هشدار که هفته پیش در نامه‌ای از سوی آفجم اعلام و برای نخستین بار توسط روزنامه تایمز فاش شد، از احتمال اعلام وضعیت اضطراری تامین گاز خبر می‌دهد. این وضعیت زمانی اعلام می‌شود که شرکت‌های توزیع‌کننده نتوانند حامل‌های انرژی را به صورت ایمن منتقل کنند.
شبکه خبری اسکای در گزارشی نوشت که وضعیت اضطراری می‌تواند به این معنا باشد که از برخی مشتریان پر مصرف خواسته شود تا استفاده از گاز را برای یک دوره متوقف کنند. در این مواقع هدف این است که انتقال گاز برای مصارف خانگی قطع نشود.
این درحالیست که شبکه ملی برق انگلیس (ESO) که پیشتر درباره احتمال قطعی برق در زمستان هشدار داده بود، قرار است آخرین وضعیت خاموشی‌ها را برای زمستان اعلام کند. روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرده است که کمبود انرژی در انگلیس در ماه‌های سرد سال حتمی است و دولت از هم اکنون هشدارهای قطع شدن برق در صورت عدم صرفه جویی را تهیه و آماده ارسال به مردم کرده است.
بر اساس این گزارش، بحران انرژی و هزینه‌های بالای زندگی در انگلیس مشکل و دغدغه اصلی شهروندان جزیره است. شبکه ملی برق انگلیس از صنایع بزرگ تولیدکننده برق مثل بریتیش گاز و شل خواسته است راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و قبوض خانوارها پیدا کنند ولی این شرکت‌ها می‌گویند چنین درخواستی را نمی‌پذیرند.
قیمت سوخت و انرژی به خاطر تحریم‌های غرب علیه روسیه در ماه‌های گذشته افزایش شدید یافته است ولی در عین حال کشورهای اروپایی هنوز به دنبال ایجاد برنامه‌های جبران کمبود انرژی وارداتی از روسیه هستند.
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اخیرا نسبت به "خطرات بی‌سابقه" برای کمبود ذخایر انرژی هشدار داده و گفته است که سرمای طولانی مدت منابع انرژی را در معرض خطر قرار می‌دهد.
گزارش فصلی این سازمان نشان می‌دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در صورت قطع کامل واردات انرژی از روسیه، باید استفاده از انرژی را در طول ماه‌های زمستان تا ۱۳ درصد کاهش دهند./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)