تبریک رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران به مناسبت دهه وقف


تبریک رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران به مناسبت دهه وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران دهه وقف را به هیئت امنا موقوفات و بقاع متبرکه، مدیران و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه و همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، «اله کس نجیبی فر» در پیامی دهه وقف به امنا موقوفات و بقاع متبرکه ، مدیران و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه ، خدام بقاع متبرکه، کارکنان اوقاف و امور خیریه و همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در این پیام با یادآوری اینکه دهه وقف سال 1401 از ۲ تا ۱۱ مهرماه است، ادامه داد: نهاد و سنت حسنه وقف در دین اسلام سابقه دار بوده و سابقه آن به زمان نبی اکرم (ص) باز می‌گردد.

نجیبی فر اضافه کرد:‌ نخستین شاخصه‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد ماندگاری وقف است، وقف از لحظه خواندن صیغه وقف جاری می‌شود و سپس حتی مالک هم امکان تغییر محتوای آن را ندارد.

متن پیام تبریک اله کس نجیبی فر به مناسبت دهه وقف به شرح زیر است.


بنام خدا

وقف برترین، انسان دوستانه‌ترین، پاک‌ترین، بی‌منت‌ترین میراث خدمت گذاریِ بشریت و سرفصل و منشاء تحولات بنیادی وتوسعه همه جانبه در زندگی فردی و اجتماعی و نیز یک طریق مطمئن برای رسیدن به جامعه دور از آلام دردها وسختی‌های گوناگون محسوب می‌شود و سنت حسنه وقف در دین اسلام سابقه دار بوده و سابقه آن به زمان حضرت نبی اکرم (ص) باز می‌گردد.

بدیهی است مسئولیت صاحبان خرد و اندیشه، دلسوزان و دغدغه‌مندان دنیا به‌ویژه مومنان، متدینین، متمولین، متمکنین پراحساس مسئولیت در مقابل درد دردمندان، جهت تبدیل فرهنگ وقف به گفتمان غالب و عموم مردم، بسیار سنگین و در عین حال اثرگذار، تحرک‌آفرین و تحول‌آفرین است.

اینجانب دهه وقف، را به واقفین، امنا موقوفات و بقاع متبرکه، مدیران و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه، خدام بقاع متبرکه، کارکنان اوقاف و امور خیریه و همه تلاشگران و دست‌اندرکاران وقف که با عمل به وقف و با تلاش های خویش، در خدمت به نیازهای جامعه و در ترویج و توسعه فرهنگ وقف گام بر می دارند تبریک عرض نموده، امید است در سایه عنایات حضرت ولیعصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) موفق و منصور باشید.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد