روایتی از پایان سال‌ها چشم انتظاری و بدرقه شهید «یوسفی» تا خانه ابدی


روایتی از پایان سال‌ها چشم انتظاری و بدرقه شهید «یوسفی» تا خانه ابدی

پیکر مطهر شهید «حسین یوسفی هریوند» همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر روی دوش مردم قدرشناس بیرجند تشییع و تا آرمگاه ابدی بدرقه شد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی: بار دیگر کوچه پس کوچه‌های شهر بیرجند عطر و بوی شهدا گرفت. عشق به شهدا و آلاله‌ها مردم این دیار کویری را به صحنه کشانده است، همه آمده‌اند تا ارادت خود را به شهید دوران دفاع مقدس نشان دهند. پیرمردی عصا به دست، کودکی دست در دست پدر و مادری با چشمان خیس، آری همه آمدند تا دین خود را به شهدا این مرز و بوم ادا کنند.

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۹ صبح امروز(۳ مهر) میدان شهدا بیرجند میزبان مردم ولایی و شهیدپرور است. یکی اسپند دود می‌کند و دیگری گلاب می پاشد، مادران بیرجندی هم برای استقبال و بدرقه پیکر این شهید آمده اند. روی سر می‌زنند و روضه می‌خوانند که امروز یوسف‌شان بازگشته‌ است. مردم آمده بودند تا همدردی خود را با خانواده شهید نشان دهند. قهرمان دلاوری که استخوان‌های پاک و مطهرش ۳۹ سال در گرمای سوزان و تفتیده بیابان‌های جنوب ماند تا همانند مشعل‌های فروزان، چراغ راه هدایت آیندگان باشد. او حالا بعد از ۳۹ سال آمده است تا پایانی باشد بر چشم انتظاری مادرش.

روایتی از پایان سال‌ها چشم انتظاری و بدرقه شهید «یوسفی» تا خانه ابدی

امروز باری دیگر فراق یعقوب از یوسف با دیدار، حلاوت یافت. شهید «حسین یوسفی هریوند» در عملیات خیبر سال ۱۳۶۲ در عملیات کربلای چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پس از ۳۹ سال با تفحص کمیته جستجوی مفقودین شناسایی و به آغوش خانواده بازگشت. لحظه حمل پیکر مطهر این شهید مدافع وطن بر روی دستان مردم لحظه خاصی بود، حال و هوای دوران دفاع مقدس و ذکر یا زهرا (س) و یا رسول الله(ص) رزمندگان را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

تشییع‌کنندگان پیکر شهید در این مسیر با شعارهای «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، « مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر آشوب گر»، «ای صهیونیزیم حیا کن کردستان را رها کن»، «کُرد غیور ایران، دشمن جیره‌خواران» و «ایران پر از شهیده، فتنه جواب نمیده» حرکات هنجارشکنانه اخیر و توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کردند.

روایتی از پایان سال‌ها چشم انتظاری و بدرقه شهید «یوسفی» تا خانه ابدی

شهدا نشانه هستند تا ره گم نکنیم

در میان جمعیت جوانی با فرزندش در کنار پیکر شهید «یوسفی هریوند» حرکت می‌کرد، که در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: این شهید نشانه‌ای برای من و هم‌سالان من است تا بدانند آرامش امروز شهر و کشورم با خون چه کسانی پابرجا مانده است و راه را گم نکنیم.

او با سر دادن شعار «آتش به اختیاریم از فتنه‌گر بیزاریم» در محکومیت اقدامات خرابکارانه اخیر و خلاف نظم و امنیت عمومی، افزود: ما مدیون اشک مادران شهدایی هستیم که برای حفظ امنیت و آرامش ما جان دادند و یک ایران مدیون شهدا دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع وطن و امنیت این مرز و بوم خواهد ماند.

جمعیت متراکم‌تر و منسجم‌تر به سمت قطعه یک گلزار شهدا حرکت می‌کنند و پیکر شهید والامقام را به سوی خانه ابدی بدرقه می‌کنند، بدرقه‌ای که نشان می‌دهد مردم هیچ‌گاه از اصول خود عقب‌نشینی نخواهند کرد. آری امروز هم می‌توان با شهدا بود حتی اگر آن‌ها را ندیده باشی، می‌توان راه و رسم آن‌ها را در پیش‌گرفت و اخلاقیات آن‌ها را تکرار کرد و حتی اگر رفتارمان اندکی مانند رفتار آن‌ها باشد می‌توان با شهدا دوست بود و آن‌ها را مانند چراغی در مسیر خود پنداشت تا از ظلمت و تاریکی دنیا بیرون آئیم.

روایتی از پایان سال‌ها چشم انتظاری و بدرقه شهید «یوسفی» تا خانه ابدی

اقتدار نظام از برکت خون شهداست

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید یوسفی خاطر نشان کرد: پابرجایی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکت خون شهداست. ملت، جوانان خود را به قربانگاه فرستادند تا انقلاب پیروز شود، بعد عزیزان خود را در عرصه‌های مختلف به میدان فرستادند تا نظام حفظ شود.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی هم که دشمن در حال جنگ نرم و شناختی است، باز هم این مردم هستند که در مقابل همه نیرنگ ها ایستاده اند. با همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و نقدهایی که به این مشکلات هست، مردم که برای پیروزی انقلاب جوانان خود را تقدیم کرده اند، اصل نظام را قبول دارند.

قناعت ادامه داد: هر چند صباحی به واسطه تشییع پیکر شهید عزیزی، این نکته به همه ما یادآوری می شود که این انقلاب چه مسیری را طی کرده و چه خون هایی برای حفظ آن ریخته شده است. این وظیفه ماست که با پیروی از شهدا، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با بصیرت افزایی و دشمن شناسی، فتنه ها را بشناسیم.

در این مراسم، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس نماز می خواند. پسربچه‌هایی که لباس نظامی پوشیده‌اند و با کلاه آفتاب‌گیرِ نظامی حین اجرای نماز میت، دست به نشان ادای احترام کنار کلاه برده‌اند هم در نوع خودشان کم نظیرند. کودکانی که در آغوش پدر یا مادرشان نگاه می‌کنند و نگاه! «ما ملت امام حسینیم!» تنها جمله توصیف من از صحنه روبرویم در برپایی نماز میت برای این شهید والامقام است. شهید یوسفی با دستان گرم مردم پرشور در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد تا برای همیشه در جایگاه ابدی خود آرام بگیرد.

روایتی از پایان سال‌ها چشم انتظاری و بدرقه شهید «یوسفی» تا خانه ابدی

واما...

این مردم برای تمام روزهای ۴۳ سال و چند ماه عمر انقلاب چنان سینه سپر ایستاده‌اند که بدخواه نظام به جز با فتنه و چنین اقداماتی خود را در جایگاه تعرض به نظام اسلامی نمی‌تواند ببیند. ناجوانمردی هم که رسم همیشگی این جماعت است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «ما دشمن زیاد داریم، تعجّب نباید کرد. خداوند نیز در قرآن خدای متعال می فرماید که «وَ کَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیٰطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلیٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورا»؛ هم دشمنان جنّی، هم دشمنان انسی وجود دارند و اینها به هم کمک هم می کنند؛ سیستم‌های اطّلاعاتیِ خیلی از کشورها علیه ما با همدیگر همکاری می کنند...».

اما بصیرت تنها علاج فتنه است، بنابراین با بصیرت‌افزایی باید به جنگ فتنه‌ها رفت چرا که بصیرت، نورافکن است؛ بصیرت، قبله‌نما و قطب‌نماست. و امروز پیکر گلگون کفن‌ شهید یوسفی را مردم شهیدپرور شهرستان بیرجند رهسپار دیار باقی کردند که روزگاری این شهید والا مقام دوشادوش ولی‌فقیه و رهبر خود امام خمینی(ره) ایستاده و در راه حق جانفشانی کرد و امروز با آمدنش به زادگاه خود باری دیگر با ولی زمان و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) تجدید بیعت کرده و مردم را با بصیرت‌افزایی به سمت عاقبت‌بخیری سوق می‌دهد.


پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود